У Києві керівництво 60 шкіл (із 520) під час складання звітності не показало або частково показало результати фінансово-господарської діяльності за 2002—2003 навчальний рік. Про це ще восени заявив начальник Головного управління освіти і науки міськдержадміністрації Борис Жебровський. Він тоді запевнив журналістську братію, що контрольно-ревізійний орган неодмінно перевірить ці заклади на предмет приховування (нецільового використання) надходжень від спонсорів, батьків тощо.

Слова свого Борис Миколайович дотримав. Нещодавно фахівці КРУ підготували довідку за результатами ревізії у згаданих школах. З’ясувалося, зокрема, що у звітах окремих закладів вчасно не було зафіксовано вартість матеріальних цінностей та коштів, передбачених на зміцнення матеріально-технічної бази шкіл, утримання їх у належному санітарному стані, поточні ремонти тощо на суму майже 2,5 млн. грн. Не «засвітилися» гроші від депутатів (майже мільйон грн.), спонсорів (606 тис. грн.), батьків (608 тис. грн.), благодійних фондів (365 тисяч)... Не фіксувались у звітах і кошти, отримані за освітні платні послуги, оренду приміщень (216 тис. грн.). Цікавий факт: з бюджету 60 школам виділено на розвиток матеріально-технічної бази півтора мільйона гривень, що значно менше, ніж ці заклади отримали від юридичних та фізичних осіб.

Виявлено лишки товарів, переданих благодійниками в постійне користування в Оболонському районі. Скажімо, меблеві стінки не значаться в бухгалтерських документах 101-ї школи, побутова техніка, електротовари — в 170-й.

Опитування батьків засвідчило, що вони щомісяця здавали на потреби школи в середньому 5—10 гривень. Використовуються ці кошти на харчування, оздоровлення, охорону, ремонти тощо.

Фактів неналежного контролю за рухом коштів, як і їх присвоєння, не виявлено. І все ж ревізори рекомендували керівництву міської освіти «запровадити у практику досвід шкіл, при яких створено благодійні фонди».

Столичний ліцей № 100 «Поділ» — один із закладів, в якому є чого повчитися. Про нього  ми розповіли у «ГУ» від  26 грудня 2003 року.

Чи є ще бажаючі поділитися досвідом?