Серед значної кількості парламентських документів, які сьогодні розглядаються Верховною Радою, найбільші дискусії спричиняли і спричиняють законопроекти стосовно політичної реформи в країні та законопроекти на виконання плану заходів із адаптації законодавства України до норм і принципів ГАТТ/СОТ і ЄС, та згідно з Указом Президента України від 18 листопада 2003 року «Про заходи щодо прискорення вступу України до СОТ». Саме така участь випала на проект закону України «Про розвиток автомобільної промисловості України» (реєстр. № 3677), який у Мінпромполітики називають доленосним для розвитку провідних галузей промисловості країни. За прогнозами цього відомства і Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції, яке також активно підтримує ухвалення закону, цей документ дасть змогу створити 20—25 тисяч нових робочих місць та додатково спрямувати до державного та місцевих бюджетів щонайменше 500 мільйонів доларів.
Хоча проект цього закону вже прийнято в першому читанні і його схвалюють урядові структури, деякі народні депутати та їхні прихильники (що працюють в автомобільному бізнесу і мають значні надприбутки), напередодні розгляду цього документа в другому читанні роблять усе для того, щоб торпедувати його, не допустити набуття чинності. Адже він зачіпає їхні особисті інтереси та інтереси тих, хто їх лобіює. Це викликає певне занепокоєння керівників більшості промислових підприємств, які працюють у автомобілебудівній галузі чи є суміжниками, і покладають великі надії на проект закону № 3677.
За «круглим столом», що відбувся наприкінці минулого тижня і був ініційований групою народних депутатів та керівниками міністерств, які підтримують ухвалення саме цього варіанту закону «Про розвиток автомобільної промисловості України», було переконливо доведено неспроможність із позицій державних інтересів «альтернативних» поправок до проекту, запропонованих представниками бізнес-структур із «відверточною» технологією великовузлового складання автомобілів. Керівники майже всіх провідних автомобілебудівних заводів та підприємств країни, що виробляють агрегати та вузли до машин, які брали участь у «круглому столі», звернулися до Президента України Леоніда Кучми та Голови Верховної Ради Володимира Литвина з проханням врахувати позицію 85 тисяч виробників автомобільної техніки та їхніх суміжників під час розгляду в ВР у другому читанні проекту закону України «Про розвиток автомобільної промисловості України» (реєстр. № 3677).
«Найшвидше прийняття нового автомобільного закону, підкреслюється в листі, сприятиме розвиткові галузі в цілому, збереженню існуючих та створенню нових робочих місць, допоможе модернізувати виробничі потужності, поліпшити інвестиційний клімат в автомобільній та інших галузях економіки. «Без сумніву, — запевняють керівники ХК «АвтоКрАЗ», ВАТ «ЛАЗ» та Київський мотоциклетний завод», ВАТ «Кременчуцький колісний завод», ЗАТ «ЗАЗ» та багатьох інших відомих підприємств, — цей правовий акт, разом з актом про державний суверенітет та Конституцією України, може увійти в історію нашої держави як відправна точка перетворення її на високорозвинену європейську та світову державу».