Зазвичай у переддень новорічних свят частіше думають про пляшку шампанського. Але, по-перше, як жартують самі пивовари, шампанське — це лиш погано зварене пиво. А по-друге, поки споживачі не знемагають від літньої спраги, саме час подумати про місце пива в нашому житті та про те, як воно впливає на здоров’я. Наш кореспондент спробував розібратися в цьому животрепетному питанні.
Зрозуміло, будь-який виробник насамперед зацікавлений у тім, щоб його продукція добре продавалася. І пивоварники тут не виняток. Про це свідчить строкатий потік «пивної» реклами на ТБ, розмаїтість усіляких акцій і розиграшів. І це чудово, що нарешті й в Україні з’явилися виробники, котрі навчилися варити гарне пиво і гідно його підносити. Але, нехай навіть у невеликій кількості, хмільний напій містить алкоголь. А це вже накладає певну соціальну відповідальність на пивоварів.
Як зазначає генеральний директор ВАТ «Укрпиво» Галина Коренькова, помірність і відповідальність — ось два головні слова, на які у своєму діалозі зі споживачами спираються найпрогресивніші міжнародні пивоварні компанії. Сьогодні на культурі споживання напою дедалі частіше акцентують увагу вітчизняні пивоварники.
— Наша компанія несе повну відповідальність за результати своєї праці, — каже генеральний директор ВАТ «Пиво-безалкогольний комбінат «Славутич» Петро Перетятько. — Для нас важливо не тільки представити на ринку високоякісну, міжнародних стандартів продукцію, а й дати всю необхідну інформацію про неї, застерегти споживачів від непомірного споживання напою. Загалом алкоголю в пиві небагато, і він має натуральне походження, оскільки утворюється під час бродіння пивного сусла. Проте алкоголь у напої є, тому, вживаючи його, головне — не перевищувати розумну дозу. І ще один принциповий для нас момент. Ми як виробники категорично проти вживання пива за кермом, а також дітьми у віці до 18 років. Про це ми завжди говорили і говоритимемо нашим споживачам.
Ось уже другий рік ПБК «Славутич» є ініціатором унікальної для нашої країни Всеукраїнської освітньої програми для споживачів «Відкрите пиво». На зустрічі запрошуються пивовари, фахівці, представники ЗМІ і, звичайно ж, самі цінителі хмільного напою, котрі хочуть більше дізнатися про цей продукт, його властивості.
Європа у співробітництві зі споживачами пішла значно далі. Найбільші пивовари об’єднуються, фінансують серйозні наукові дослідження, покликані всебічно визначити вплив хмільного напою на організм людини. У брошурі «Переваги помірного споживання пива», яку випускає громадська організація «Пивовари Європи», наводяться цікаві наукові дані. Наприклад, доктор Сковенборг визначає помірне споживання пінного напою як таке, що «не обмежується вашим здоров’ям, суспільством, у якому ви живете, і вашими обов’язками перед родиною і друзями: одна—три дози алкоголю на добу для чоловіків. А для жінок та осіб, чутливих до алкоголю, рекомендована норма становить одну—дві дози на добу». Для довідки: одна доза дорівнює приблизно 250 грамам пива середньої міцності.
Крім того, з’ясувалося (і це підтверджено медичними дослідженнями), що помірне споживання пива знижує ризик коронарного захворювання серця до 24,7 відсотка. Келих пива в день здатний на 4 відсотки підвищити рівень «доброго холестерину», що запобігає серцево-судинним захворюванням. Найнижчий ризик одержати серцевий напад припадає саме на тих чоловіків, котрі випивають від 4 до 9 літрів пива на тиждень. Він навіть нижчий, ніж у тих, хто взагалі не вживає нічого, міцнішого від кефіру.
Наливаючи собі келих пива, мало хто з нас знає, що це справжнє джерело корисних вітамінів В12, В2, В6, В9, а також мінералів: магнію, калію та ін. А ось той, хто вважає, що круглий живіт — доля шанувальників пива, дуже помиляється. Насправді цей напій майже на 90 відсотків складається з води, він не містить жиру, холестерину, що можуть сприяти ожирінню. У 250 грамах пива міститься всього 100 кілокалорій, тим часом у яблучному соку — 120, у молоці — 134 кілокалорії. Єдина проблема (чи, навпаки, достоїнство) — пиво підвищує апетит, тому тут головне не перестаратися із закускою.
Утім, місце пива в нашому житті визначила сама його історія, що налічує понад 9000 років. І, завдяки старанням учених, народний напій тільки починає відкривати свої таємниці і корисні властивості.