Надання податкових пільг лише деяким автомобілебудівним підприємствам створює умови для монополізації автомобільного ринку в Україні. Про це заявив на прес-конференції у парламенті народний депутат України Дмитро Святаш (ДГ «Демократичні ініціативи»).
За його словами, схвалений Верховною Радою у першому читанні законопроект «Про розвиток автомобільної промисловості України» ставить у нерівні конкурентні умови вітчизняних автомобілебудівників. Цей документ передбачає припинити дію Закону «Про стимулювання виробництва автомобілів в Україні», який сьогодні регулює питання пільгового оподаткування всіх автомобілебудівних підприємств, окрім тих, які мають інвестиційні програми, затверджені Кабінетом Міністрів України до набрання чинності згаданого законопроекту. Тобто податкові пільги залишаться тільки в Запорізького та Львівського автомобілебудівних заводів (ЗАЗ і ЛАЗ). На автомобілі, які складають великовузловим збиранням — «Мерседес», «Опель» і «Деу», — також поширюються податкові пільги.
На думку Дмитра Святаша, податкові пільги повинні мати лише автомобілебудівні підприємства з повним циклом виробництва — від зварювання, фарбування кузова до повного складання авто. Депутат також повідомив про занепокоєння цим питанням комісії Європейського союзу. Комісія ЄС уже направила листа до Міністерства економіки України, в якому йдеться про те, що новий законопроект поряд із позитивними моментами, зокрема, запропонованими тарифами, «не усуває дискримінаційні елементи українського законодавства у цій сфері» і може «створити труднощі з огляду на стосунки з ЄС та іншими членами СОТ».