22 листопада 1960 року з конвеєра Запорізького автомобільного заводу «Комунар» зійшла перша серійна модель ЗАЗ-965.
У ті часи для масового розвитку особистого автотранспорту в Радянському Союзі потрібна була проста, економічна і недорога машина. Таким і був ЗАЗ-965, якого народ ласкаво прозвав «горбатим» — найменший у СРСР легковий автомобіль. Ціну на нього затвердили в розмірі 18 тисяч «старих» (дореформених) карбованців. Прототипом для «Запорожця» обрали FІAT-600, найбільш вдалий автомобіль цього класу для того часу. У Радянському Союзі ніколи особливо не соромилися запозичувати чужі розробки, не спитали дозволу і в концерну FІAT. Обурені італійці спочатку збиралися подавати в суд за плагіат, але швидко зрозуміли, що нічого путнього з цього не вийде. У результаті, щоб зберегти престиж, фіатівці оформили «горбатий» як подарунок на додачу до закупленого СРСР устаткування і прав на виробництво «Фіатів-124» під маркою «Жигулі».
Так почалася історія «Запорожця». Зараз ці машини — вже екзотика, їх із задоволенням експлуатують у рекламі, шоу, виставках.