Стільки фальсифікату відразу бачити доводиться не часто. Ми на столичному ринку “Колібріс”. Не подумайте, що претензії маємо до тутешніх продавців. Навпаки, ятки та крамнички аж блищать, а продавці сяють ввічливістю. Запитаєте, в чому фокус? Відповідь проста — на торговельному майданчику “окопалися” фахівці Київського міського Головного управління у справах захисту прав споживачів. І хоча жодних перевірок тут не проводили, самої лише їх присутності було достатньо для дивовижних перетворень.
Виїзна виставка неякісних товарів, яку організовує головне управління, “кочує” містом не перший рік. Не раз доводилося бачити її на офіційних заходах. Але такого ажіотажу, як тут — на ринку, де вирує торгівля і аж рябіє в очах від люду — не чекали. Місце, де розташувалися захисники наших споживацьких прав, видно було здалеку. Люди цікавилися, який саме ганж мають експонати, хтось дивувався, інші — обурювалися. А були й такі, що намагалися щось придбати, хоча навіть неозброєним оком було видно — товар неліквідний. Одна бабуся, приміром, дуже засмутилася, коли почула, що шкарпетки, виготовлені невідомо з якого матеріалу, — експонати. Вона запевнила мене, що неодмінно купила б їх для внучки, бо сподобався колір.
Звертаю увагу на дитячу сукню: симпатична, в ній дитя було б, як лялечка. Але головний спеціаліст відділу з контролю за якістю промислових товарів управління Тетяна Грицькова пояснює: виріб на сто відсотків зроблено з синтетичного матеріалу. З’ясовується, одяг для дітей до трирічного віку взагалі не має містити штучного волокна. А зараз, упевнена, здивуєтеся ви: цю сукню вилучено із спеціалізованого магазину, де її продавали за... 151 гривню!
Та хітом виставки все-таки були неякісні продукти. Здебільшого консерви. Фахівці кажуть, що серед нечесних підприємців популярні делікатеси та дешеві харчі. Один із відвідувачів виставки Іван Антонович пригадує, як колись за останні копійки купив консерви, а вдома з’ясувалося, що вони з запашком. Каже, в магазині гроші віддали відразу, а звертатися в управління у справах захисту прав споживачів йому й на думку не спало. Пенсіонер переконаний: такі виставки людям потрібні, бо ще мало хто знає, як захиститися від підробок.
Наостанок цікавлюся в організаторів, чи не крадуть експонати. І влучила в яблучко. Особливий “попит” мають “полегшені” гирі. На другому місці за популярністю — алкоголь. Хоча в пляшках сурогат, споживачів певної категорії це не зупиняє.