Такі ДТП трапляються в Україні, на жаль, часто. Житомирська область не виняток. За десять місяців 2003 року в регіоні трапилося 76 ДТП, у яких загинули 27 осіб і 57 травмовано. Однак розкриття таких злочинів становить 80%. Це свідчить про велику і копітку роботу, яку проводить група розшуку викраденого автотранспорту ОДАІ МВС України в Житомирській області, очолювана старшим інспектором майором міліції Сергієм КОЛІСНИКОМ.
— Чим пояснюють свої дії водії, що втекли з місця події?
— Я назву три причини: злякався, побачивши тяжкі наслідки, сів за кермо в нетверезому стані і відсутність свідків. Але всі вони зводяться до одного — впевненості в безкарності. Якщо намалювати соціальний портрет правопорушника, то це чоловік від 20 до 40 років, цілком законослухняний громадянин, що не мав проблем із законом.
— А як ви прийшли в розшук?
— Чотири роки служив інспектором дорожньо-патрульної служби. Не раз доводилося знаходити автомобілі з перебитими номерними агрегатами, викрадені, особливо ті, що зафіксовані у базі «Викрадення». Мою роботу помітило керівництво і мене рекомендували у відділ розшуку. Як фахівець я сформувався, працюючи з таким асом своєї справи, як Віктор Михайлович Філоненко. Насамперед він навчив мене комунікабельності, умінню працювати зі свідками. Саме від їхніх показань багато в чому залежать подальше розслідування і розшук зловмисника.
— За роки служби у відділі розшуку, очевидно, з багатьма обставинами довелося стикнутися. А пам’ятаєте свою першу розкриту справу?
— Якби я сказав, що розслідував її сам, це було б нескромно. Працюємо колективно... Це було 25 жовтня 1997 року. У Бердичеві вночі було смертельно травмовано людину. За словами свідків, її збила іномарка. Під час огляду місця ДТП у кущах знайшли уламок протитуманної фари з маркіруванням «Рено». За обласною базою даних зробили вибірку всіх «Рено». Їх було десять. Перевірили водіїв, у всіх — алібі. Паралельно перевіряли раніше судимих. Вийшли на категорію осіб, які могли б керувати цим автомобілем. До того часу експерти встановили, що підфарники належать «Рено-21». Злочинця знайшли... під ліжком у співмешканки.
— А хіба цього «Рено» не було в базі даних ДАІ області?
— З’ясувалося, що водій, а ним виявився особливо небезпечний злочинець, керував іномаркою за генеральним дорученням. А легковик був у списку Вінницької області.
— Розкажіть про нестандартні ситуації у вашій практиці.
— Була пізня осінь. Туман. По обидва боки місця події стоять спецавтомобілі ДАІ з увімкненими блимавками. Виставлено попереджувальні знаки. Розбиті автомобілі, оперативні групи, лікарі «швидкої допомоги». І раптом прямо на нас на повній швидкості несеться легковик. Я дивом устиг відскочити. На жаль, це не поодинокий випадок.
А якось самі свідки привезли до нас у відділ розшукуваного. В обласному центрі водій легкового автомобіля на смерть збив людину і зник. За доказами, що залишилися, встановили, що ДТП здійснено на автомобілі «Опель-Аскона». Дізналися адресу водія і те, що раніше він відбував термін. А останнім часом займався валютою. Але затримати його не вдавалося. Звернулися по допомогу до своїх колег із паспортної служби — підозрюваного оголосили в розшук. Фото з’явилося в пресі, на телебаченні. Роздруківки фотографій — по всьому місту, в тому числі й у місцях його можливої появи. А кому приємно перебувати в компанії з розшукуваним? Одне слово, його пов’язали самі... валютники. Зв’язали і доставили на мікроавтобусі до нас.
— Сергію Володимировичу, що ви побажаєте нашим читачам?
— Насамперед дотримуватися Правил дорожнього руху.
Інтерв’ю вів Володимир ЕННАНОВ.