Локомотив економіки країни.
Саме так охарактеризував залізничну галузь України її керівник — Міністр транспорту України, генеральний директор «Укрзалізниці» Георгій Кірпа на брифінгу, організованому для представників ЗМІ у переддень професійного свята працівників сталевих магістралей 
І це не перебільшення, бо для такого визначення справді є чимало підстав. Упродовж останніх трьох років залізничники не тільки самі нарощують темпи виробництва, збільшують обсяги транспортних і пасажирських перевезень, оновлюють своє складне господарство, по-державному дбають про людей праці і створюють потужну соціальну інфраструктуру, а й стимулюють розвиток суміжних галузей, інвестують чимало пріоритетних вітчизняних проектів. Завдяки інтенсивному розвитку галузі стабільні замовлення отримали машинобудівники України. «Укрзалізниця» виступила замовником та інвестором виробництва вітчизняних пасажирських вагонів у ВАТ «Крюківський вагонобудівний завод», електровозів на Дніпропетровському електровозобудівному заводі. Холдингова компанія «Луганськтепловоз» освоїла виробництво нових зразків електропоїздів постійного і змінного струму та дизель-потягів; Старо-Краматорський завод виготовляє нову колійну техніку. Частка замовлень залізниць України на підприємствах важкого машинобудування сягає 30 відсотків. Лише в цьому році на створення та серійний випуск вітчизняних зразків нової техніки виділено 400 мільйонів гривень. Тож не дивно, що залізничники постійно перебувають на вістрі технічного прогресу, йдуть попереду у соціальному захисті виробничників.
Поступ провідної галузі України, півмільйонний колектив якої здійснює 86% вантажних та 62% пасажирських перевезень країни, справді вражаючий. Лише за 9 місяців поточного року тут відправили вантажів на 10% більше, ніж минулого, а вантажообіг зріс на 17 відсотків, з них транзитних перевезень — на 19%. На 2,9% зріс пасажирообіг порівняно з 2002 роком, а всього залізничники обслужили 407 мільйонів пасажирів. Чистий прибуток проти минулорічного збільшився на 153 млн. грн. Відрадно й те, що нині підприємства залізничного транспорту є одними з найбільших платників податків: цього року вони становитимуть 3 млрд. грн., а три роки тому була тільки половина зазначеної суми. Протягом останніх трьох років додатково заробили 9 млрд. грн., що дало змогу реалізувати чимало накреслених програм. За 9 місяців поточного року освоєно 1,5 млрд. грн. інвестицій, що в 1,3 разу більше, ніж у минулому році.
Ці цифри і факти відображають самовіддану й нелегку працю трудівників сталевих магістралей, їхній пошук щодо вдосконалення роботи магістралей.
— Якщо три роки тому, — наголосив на брифінгу Георгій Кірпа, — оборот вагонів від навантаження до розвантаження становив 11 діб, то нині вкладаємося у 5. А це наші прибутки; крім того, за той же час удвічі більше перевозимо вантажів. А запровадження швидкісного руху, наприклад, не тільки дає змогу пасажирові за світловий день з’їздити у справах до кінцевого пункту й повернутися назад, забезпечити його в дорозі європейським сервісом, а й наполовину скоротити парк вагонів. Так створюються економія в мільярди гривень, прибутки, які спрямовуємо на оновлення галузі та соціальний захист працівників. Лише за останні три роки сім разів підвищували заробітну плату виробничникам: з 227 гривень у 2000 році вона зросла сьогодні в середньому до 1000 гривень. Щомісяця витрачаємо для цього разом із соціальними виплатами майже 500 млн. грн.
— Мене інколи запитують, де ми беремо кошти, — зауважив Георгій Миколайович, — на що я відповідаю: у нас діє програма «Грошима робити гроші, або Вертикальний зліт». Себто не проїдати кошти, а з їхньою допомогою розширювати виробництво, яке давало б прибутки. Ті ж курячі яйця, приміром, можна зварити та з’їсти, а можна з них збільшити поголів’я птиці і мати дохід. У галузі кожен підрозділ сам розробляє план, де намічає шляхи заробляння коштів. А їх безліч: від ефективної договірної системи — до впровадження нових технологій.
Зароблені кошти намагаємося використовувати ефективно. Два роки через лізингову компанію фінансуємо будівництво вітчизняних літаків. І вони вже літають у небі України. 500 млн. грн. спрямували на будівництво автобану Київ — Одеса, чимало потрудилися над тим, щоб дієвіше запрацювали наші порти. Не забуваємо і про соціальний захист наших майже 250 тис. ветеранів, дітей незалежної країни. Усі ветерани щомісяця одержують доплату до пенсії, мають безплатне медичне страхування. З 2000 року дітей-чорнобильців, сиріт віком до 17 років, а також усіх школярів України на час канікул та зимових свят «Укрзалізниця» обслуговує за свої кошти, на це щороку виділяємо 35 млн. грн.
Розповідаючи про здобутки працівників галузі, Георгій Кірпа окреслив і коло проблем, над розв’язанням яких нині працюють. Це і розробка та виготовлення таких колісних пар, які б не так швидко зношувалися, і залучення вантажних вагонів приватної власності (у поточному році таких додалося 3,5 тис. одиниць), і подальша реставрація вокзалів (оновлено 350, а їх у країні 1,5 тис.) та ремонт вагонів (відремонтовано 65%), і будівництво моста через Дніпро та автобану Київ—Одеса...
Журналісти цікавилися результатами поїздки Г. Кірпи до Лівії та Латинської Америки, а також тим, чи не вплине веремія навколо острова Тузли на стосунки «Укзалізниці» з російськими колегами, питаннями акціонування наших сталевих магістралей. Давши вичерпні відповіді, Георгій Миколайович, зокрема, зазначив:
— Поїздки були корисні і продуктивні. Особливо до Лівії. Ми запропонували лівійцям утричі дешевше і швидше, ніж інші країни, збудувати залізницю в глиб африканського континенту, а не понад морем, де є прекрасний автобан. Зацікавили лівійців і наші пропозиції щодо спільного літако- та суднобудування, нафто- і газодобування, будівництва портів, медичної допомоги тощо. Отож вимальовується непогана перспектива для виробничників галузі у співпраці з іноземними фірмами та компаніями...