На адресу корпункту «Голосу України» в Луганській області надходить чимало листів від жителів регіону з проханням допомогти їм у встановленні своїх прав і законних інтересів. В окремих випадках власному кореспонденту газети доводиться звертатися по допомогу до органів прокуратури області. Про роботу працівників прокуратури зі зверненнями громадян розповідає старший помічник прокурора області з питань розгляду звернень і прийому громадян, старший радник юстиції Олександр ГАНШИН.
— Олександре Єгоровичу, зміни в Цивільному Процесуальному кодексі України істотно обмежили повноваження прокурора при розгляді цивільних і господарських справ у судах. Скажіть, будь ласка, чи зменшився в зв’язку з цим потік звернень до прокуратури?
— На тлі звуження функцій прокуратури її авторитет, навпаки, зростає. За вісім місяців поточного року, наприклад, вирішено близько 8,5 тисячі звернень громадян, що на тисячу з лишком звернень більше, ніж за такий само період минулого року. Активно звертаються до нас по допомогу й народні депутати України. На сьогодні зареєстровано близько 250 таких звернень.
— А з якими скаргами найчастіше звертаються до прокуратури?
— Майже половина від загальної кількості вирішених звернень — це скарги з питань нагляду за дотриманням і застосуванням законів. На жаль, українське законодавство ще далеке від досконалості. Крім того, на збільшення кількості скарг і заяв громадян впливає бюрократичне ставлення посадових осіб місцевих органів влади, керівників підприємств, установ, організацій до розгляду звернень громадян, тяганина і поверхневе розв’язання питань.
— У своїх листах читачі нашої газети часто скаржаться на якість проведення слідства.
— Так, ми також спостерігаємо збільшення кількості таких звернень. Скарги з питань слідства і дізнання становлять приблизно 41 відсоток. Найчастіше йдеться про неповноту дослідчих перевірок і судового слідства, про тяганину, в результаті якої невиправдано затримується ухвалення законних рішень, а з боку керівництва УМВС здійснюється недостатній контроль за обґрунтованістю прийнятих рішень, якістю слідства. Дотримання термінів не виконується. Велика кількість скарг на порушення під час приймання, реєстрації та разгляду заяв і повідомлень про злочини.
— До редакції «Голосу України» надійшло кілька листів від селян Луганської області, котрі скаржаться на порушення їхніх прав та інтересів у процесі розпаювання землі, несплату оренди. Зокрема, про це писали жителі Новоайдарського району. А в прокуратурі таких звернень багато?
— Так. Наприклад, протягом 2002—2003 років прокурором Новоайдарського району в період формування аграрного сектору заявлено 69 позовів на загальну суму понад 33,5 тисячі гривень. З 20 позовів виробництво припинено у зв’язку з добровільним відшкодуванням відповідачами заявлених до них вимог щодо стягнення коштів на суму понад 7 тисяч гривень. В іншому випадку посадова особа однієї сільськогосподарської фірми порушила майнові права селян, заклавши за договором застави майно 150 пайовиків. Керівника агрофірми засуджено до двох років позбавлення волі.
— Стосовно запитань, що найчастіше зустрічаються в листах наших читачів, не можу не сказати й про те, що часом у них містяться і дорікання безпосередньо на адресу працівників прокуратури.
— Не заперечуватиму. Прокуратура не завжди працює зі знаком «плюс», але ми намагаємося викорінювати свої недоліки. Зокрема, щодо роботи зі скаргами і звертаннями громадян. Недавно в області пройшли перевірки підлеглих області прокуратур. Залежно від виявлених недоліків у роботі, результати розглядалися на оперативних нарадах у керівництві прокуратури області. За недоліки на даній ділянці роботи, порушення термінів розгляду звернень громадян сьогодні до дисциплінарної відповідальності притягнуто трьох працівників прокуратури, відносно шістьох вжито інших заходів впливу.
Записала Алла АНТИПОВА.