Хто з нас не милувався пташиним клином у небесній височині? У кого не стискалося серце від сумно-прощальних восени і радісно-зустрічних весною криків диких гусей? З яким хвилюванням ми проводжаємо їх поглядами, бажаючи щасливого шляху. Та, з’ясовується, є люди, які вважають: тих птахів треба більше знищувати... Стріляти, вбивати палицями, чим завгодно. Бо вони, мовляв, завдають великої шкоди посівам озимих культур. А дозволене полювання і навіть браконьєрство не впливають на кількість популяцій перелітних і місцевих диких гусей.

Є й інша думка: вплив цих птахів на посіви не досліджено, треба, навпаки, рішучіше боротися з убивцями птахів і тварин. Мало того, заборонити весняне полювання взагалі.

Члени Комітету Верховної Ради з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи уважно і терпляче вислухали різні твердження запрошених і зацікавлених у розгляді цього питання. Обговоривши загалом стан виконання Закону України «Про мисливське господарство та полювання», звернення громадськості щодо заборони весняного полювання на птахів, комітет прийняв рішення рекомендувати:

Кабінету Міністрів України активізувати боротьбу з браконьєрством, відновити систему стимулювання осіб, уповноважених здійснювати контроль у галузі мисливського господарства та полювання;

Державному комітету лісового господарства, Міністерству екології та природних ресурсів, Національній академії наук України провести потрібні наукові дослідження щодо доцільності весняного полювання на пернату дичину і вивчити динаміку кількості парнокопитих тварин, на яких ведуть полювання, за останні 10 років;

народним депутатам 

І. Зайцю та М. Шершуну підготувати проект закону про заборону полювання на пернату дичину.

Профільний комітет ВР підтримав проект закону України «Про внесення змін до статті 77 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо відповідальності за самовільне випалювання рослинності або її залишків». Цей проект підготували народні депутати, члени комітету Ю. Ширко та М. Шершун. Нинішньою редакцією названої статті кодексу передбачено відповідальність за спалювання лише сухої природної рослинності.

На засіданні комітету розглянуто також проект закону, яким передбачено надання статусу інваліда війни особам не лише начальницького і рядового, а й вільнонайманого складу органів МВС і Держбезпеки колишнього Союзу РСР, цих українських органів та інших формувань, службовці яких стали інвалідами внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювань, отриманих під час виконання службових обов’язків, ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, ядерних аварій і випробувань тощо.

Оскільки в законопроекті не вказано джерела доходів для покриття збільшення видатків, відсутні дані щодо кількості осіб, яким передбачається надати статус інваліда війни, комітет не погодив його.

Комітет розглянув також проект постанови Верховної Ради, підготовлений кількома народними депутатами України щодо відновлення роботи третього енергоблока Чорнобильської АЕС. Після обговорення і взявши до уваги зауваження Науково-експертного управління Верховної Ради та Державного комітету ядерного регулювання України, не підтримав його. Запропоновано Комітету з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки внести зазначений законопроект на розгляд Верховної Ради з пропозицією про його відхилення.