Розв’язати їх узявся депутатський десант українського парламенту, який цієї п’ятниці почав працювати на українському острові «Тузлинська коса».
Спеціальна комісія на чолі з народним депутатом України Анатолієм Матвієнком планує зустрітися з представниками кримського уряду і ВР автономії. На неодноразові офіційні звернення стосовно Тузли з боку кримського уряду, з боку Міністерства закордонних справ України та прикордонних військ немає відповіді досі. Ніхто не знає, де Росія планує закінчити будівництво дамби в напрямку українського острова Тузла. Ніхто не бачив експертних оцінок екологічних наслідків будівництва дамби.
— Ми хочемо продемонструвати нашу небайдужість і солідарність з тими, хто захищає територіальну цілісність України, — зазначив А. Матвієнко. — Інформацію, зібрану під час поїздки, депутати планують винести на розгляд пленарного засідання сесії Верховної Ради наступного четверга.
Парламентарії переконались, як щодоби росіяни прискорюють і без того авральні темпи будівництва дамби. Українці у відповідь поставили біля свого острова земснаряд. Він поглиблюватиме берег і фарватер та ускладнить засипання прикерченської ділянки, якщо до цього дійде. Адже досі невідомо, де зупиняться кубанські будівельники. Не змогла з’ясувати це й місцева кримська влада. Не допомогли й регулярні телефонні дзвінки голови міськради Керчі Олега Осадчого главі райадміністрації Темрюкського району. Росіяни не заперечують, але й не стверджують, що прагнуть з’єднатися з островом Тузла.
Депутати керченської міськради вже звернулися до президентів обох країн, які розділяє Керченська протока, з проханням вчасно зняти напруження на кордоні. За таких темпів спорудження дамба може дійти до українського кордону вже через два-три дні. Кримський прем’єр Сергій Куніцин припускає, що загачувальники Керченської протоки можуть перетнути державний кордон. Голова уряду автономії стверджує: «будівництво дамби вже завдає економічних збитків обом сусідам — замулює фарватер, погіршує проходження вже й мілководних суден, екологічний стан району та міграцію риб. Будівництво російської дамби може спричинити затоплення української коси і частини Таманського півострова Росії». «Такі рішення, що приймаються одразу після саміту глав держав у Ялті, коли президенти Росії та України підписали угоду про створення Єдиного економічного простору, інакше ніж провокаційними назвати не можу. Такі дії спрямовані на підрив довір’я один до одного», — упевнений Сергій Куніцин.
Несподівана для українців поява російської загати на спільній протоці між Чорним і Азовським морями може пояснюватись і тим, що Москва не хоче платити Києву за користування Керч-Єнікальським каналом і Керченською протокою. А це — 15—18 млн. доларів на рік за прохід російських суден через територіальні води України. Україна контролює і фарватери, а це багатомільйонні канальні й лоцманські збори за проведення ними майже дев’яти тисяч кораблів щороку. Україна має й переважне право на розробку багатих мінеральних ресурсів підводного шельфу, де міститься щонайменше 125 перспективних нафтогазових родовищ. Тому Росія так давно і настирливо вимагає спільного використання Азовського моря. Як відомо, морський кордон там усе ще не визначено...
З першого ж дня будівництва російської дамби додалося турбот нашим прикордонникам: межу нашої держави сусіди порушують майже щодня. З нашого блок-поста, звідки до російського кордону лише півтори сотні метрів, добре видно й без біноклів, як російські плавзасоби зачастили в територіальні води України. Як розвиватимуться події далі, не знає ніхто.
 
Крим.