Спорудження в Києві нового залізнично-автомобільного мосту через Дніпро, про що зайшла мова у червні, спричинило низку скандалів на найвищому рівні. Два тижні тому під сумнів було поставлено сам факт будівництва, а сьогодні «мостовий конфлікт» потрапив у порядок денний Верховної Ради України.
Отже, ВР підтримала запит народного депутата, голови підкомітету Комітету з питань національної безпеки і оборони Володимира Сівковича щодо «антидержавної і антинародної політики Міністерства транспорту України, що полягає у фінансуванні іноземної робочої сили за бюджетні кошти».
Запит адресовано Прем’єр-міністрові України Віктору Януковичу, секретарю РНБОУ Володимиру Радченку, Генеральному прокурору Святославу Піскуну, голові Антимонопольного комітету Олексію Костусєву.
Депутат В. Сівкович вважає, що «в реаліях довкола проекту будівництва нового мосту вбачається загроза економічній безпеці України».
Якщо вірити провідним ЗМІ та окремим заявам керівництва Мінтрансу, потенційним підрядником та інвестором проекту виступає одна з іноземних компаній. Вона готова надати для реалізації проекту будівництва залізнично-автомобільного мосту через Дніпро у Києві 10-річний кредит у сумі 1,5 млрд. грн. під 4% річних з відстрочкою платежу на два роки.
В. Сівкович переконаний, що заручником інвестиційних зобов’язань перед іноземцями опиниться уряд України, а заставою — бюджетні кошти та державне майно України за кордоном. Занепокоєння у нього також викликає постать потенційного підрядника, «що входить до тієї самої групи, що інвестор». І все це — за наявності висококваліфікованих працівників в Україні та українських підприємств, здатних забезпечити необхідні матеріали та високий рівень виконання робіт.
У газеті «Дзеркало тижня» наведено інформацію про те, що будувати нам міст погодилася турецька компанія Dogus Group, що існує з 1951 року і має неабиякий досвід спорудження мостів, доріг і тунелів.
І справді, кому потрібно, щоб міст будували турки? Адже саме у Києві існують найкращі зразки мостобудування світового рівня такі, як міст ім. Патона, Московський міст та збудований у 1990 році «Київсоюздорпроектом» Південний.
На думку депутата, фактично у проекті Мінтрансу пропонується інвестувати кредитні кошти і робочу силу іноземної держави, не сплачуючи при цьому жодних відрахувань у вигляді податків до бюджету.
Отже, В. Сівкович просить правоохоронні та керівні органи провести комплексні перевірки у Мінтрансі, в усіх установах та підприємствах будь-якої власності, дотичних до проекту будівництва мосту.