Комітет Верховної Ради з питань свободи слова та інформації стурбований невиконанням Закону «Про рекламу». Які порушення виявив комітет та які заходи має намір вжити, розповідає голова комітету Микола ТОМЕНКО:
— Відповідно до нової редакції Закону «Про рекламу» потрібно було переоформити бігборди (зовнішня реклама на вулицях) тютюну та алкоголю. Зокрема, розміри попереджувальних написів про шкідливість їх уживання мали були збільшені від 5% до 15% площі. Також закон забороняв рекламу алкоголю і тютюну на транспорті, але в багатьох містах України вона залишилася.
Не менше порушень можна зафіксувати й на телебаченні. Так, відповідно до нового закону, рекламу алкоголю і тютюну не можна демонструвати вдень — це дозволено лише з 23-ї години до 6-ї ранку. У порушення закону досі перериваються рекламою та анонсами художні фільми. Закон забороняє переривати фільми, у тому числі й серіали, раніше 42-ї хвилини їх демонстрації, але цю норму, здебільшого під час трансляції серіалів, порушують багато які канали.
Так само деякі телеканали досі порушують вимоги закону щодо заборони спонсорства програм і передач новин на радіо і телебаченні, а також вимогу закону щодо заборони переривання рекламою передач новин на радіо і телебаченні.
Ймовірно, що органи місцевої влади, рекламні агенції та ЗМІ просто не встигли ознайомитись із документом. З огляду на це комітет планує підготувати роз’яснення норм закону, а якщо після цього порушення не припиняться, ініціюватиме питання про притягнення до відповідальності тих, хто не дотримуватиметься його положень.