«Спробуйте — не пошкодуєте!», «Ризикніть — і отримаєте вдесятеро більше!», «Підходьте за призами!», але спочатку вам треба внести невеликий аванс. Напевно багатьом доводилося чути про «унікальну можливість» від представників різноманітних компаній. Цілком логічно, що люди намагаються вхопитися за «неповторний» шанс.
Що вже казати про пенсіонерів, якщо й сам, повертаючись додому після напруженого дня, прислухаєшся до тих солодких оманливих вигуків. Перш ніж вирішувати, де ви припаркуєте обіцяний автомобіль, з’ясуйте: ви граєте в лотерею чи берете участь в акції.
Взагалі, для проведення лотереї треба отримати ліцензію. Тож якщо у вас виникають хоча б найменші сумніви щодо законності її проведення, можете звернутися до організаторів цього заходу для перевірки наявності ліцензії. Зрозуміло, якщо це шахрайство, то її не буде.
У випадку з нашою дописувачкою такий захід підпадає під ознаки недобросовісної реклами. Так, згідно зі ст. 10 Закону України «Про рекламу» недобросовісною вважається реклама, яка внаслідок неточності, недостовірності, двозначності, перебільшення, умовчування, порушення вимог щодо часу, місця і способу розповсюдження вводить або може ввести в оману споживачів реклами та завдати шкоди особам та державі. Таку рекламу в нашій державі заборонено. А щоб притягнути рекламодавців до відповідальності, вам треба повідомити територіальні підрозділи Державного комітету у справах захисту прав споживачів. Саме вони за недотримання вимог щодо достовірності реклами накладуть на порушників штраф у розмірі п’ятикратної вартості розповсюдження такої реклами.
А якщо ви виконали всі умови цього заходу, але приз не отримали і вам обіцяють, що вже наступний буде саме ваш, то у такому разі можна казати, що дії організаторів підпадають і під ознаки шахрайства. Взагалі, шахрайство — це зловживання довірою в результаті активної дезінформації, спотворення істини, надання неправдивої інформації, внаслідок якої ви втрачаєте гроші чи майно.
Але не варто забувати, що є й серйозні компанії, які справді дбають про своїх клієнтів. Проведення акцій та різноманітних розіграшів для них є засіб заохочення до купівлі саме їхнього товару.
Тому, перед тим як брати участь в акції, уважно прочитайте її умови, особливо про право фірми не надавати вам приз, якщо ви НЕ ВИКОНАЄТЕ певних умов...
Враховуючи розмитість умов та безліч обмовок, за яких ви не отримаєте приз (на кшталт вчасного повернення купона, придбання товарів на зазначену суму), захистити свої права буде важко, оскільки зазвичай умови акцій розписані так, що більше шансів у організатора. Тож перед тим як вірити кольоровим етикеткам та красномовним обіцянкам, десять разів перечитайте умови так званих акцій та лотерей і лише тоді вирішуйте, чи насправді приз того вартий.