Здійснивши у червні гастрольний тур у Молдову, Румунію та балканські країни, у липні Харківський театр імені Шевченка відвідав Францію. Закордонними вояжами харків’яни зобов’язані своєму нинішньому художньому керівникові Андрію Жолдаку. На Фестиваль європейських театрів у Греноблі Жолдак привозить свої вистави уже втретє. Зіграні тут раніше «Ідіот» та «Одруження» справили на французьку публіку настільки хороше враження, що дирекція фестивалю запросила українських акторів і нинішнього літа. Харків’яни єдині представляли тут східноєвропейський театр. Зіграний двічі «Гамлет. Сни» викликав овації та крики «Браво!», глядачі, незважаючи на пізню годину, довго не відпускали акторів зі сцени.
Поки зарубіжні продюсери перетравлюють свої враження, Андрій Валерійович уже отримав дві пропозиції про співпрацю. Однак від зарубіжних контрактів, згідно з якими він мав би по півроку працювати у різних містах Європи, режисер поки що відмовився. Нинішній художній керівник «Березоля» не може дозволити собі розкоші покинути на півроку трупу, оскільки пообіцяв їй, що найближчим часом театр опиниться у десятці кращих європейських колективів! Можливо, така амбіція комусь видасться вже надто нахабною, однак актори Жолдаку вірять. Поки що всі свої обіцянки він виконує. Обіцяв зарубіжні гастролі і фестивалі — і ось уже другий рік харків’яни мандрують дорогами Європи. Обіцяв залучити колектив до світової культури, показати найвидатніші пам’ятники архітектури, скульптури, живопису — обіцянку виконав! Лише у цій поїздці по дорозі до Гренобля харків’яни побачили древній Краків, Дрезден, знаменитий Баден-Баден, по бруку якого ходили Достоєвський, Гоголь, Тургенєв... Замість того, аби за кілька годин перетнути автобаном решту шляху і привезти втомлених акторів до Гренобля, Жолдак повіз їх у Альпи, де лежить справжня старовинна Франція. Мандри ранковими вулицями містечка Арбуа, що вважається центром виноробства, перенесли шевченківців у середні віки. На зворотному шляху трупа, замість того, щоб за два дні добратися додому, помандрувала до Італії, побачила Флоренцію та Венецію, скупалася у двох морях. Далі — дорога на Відень. Відень для колективу «Березоля» — особливе місто, адже тут студіював філософію Лесь Курбас.
А що стосується фахових результатів цієї поїздки, то Андрій Валерійович в цілому задоволений. «Кожна наша поїздка має певні завдання, — каже режисер. — У даному разі це була прем’єра «Гамлета» у Західній Європі. У Східній Європі за цю виставу ми уже отримали приз у Румунії, гран-прі у Македонії, премію у Болгарії. Показали виставу й у кількох українських містах. Тепер для нас важливо було отримати оцінку західних глядачів, критиків, продюсерів. Друге завдання цієї поїздки в тім, щоб, добре зігравши виставу, залишити за собою право і наступного року приїхати до Гренобля. Хоча цього року фестиваль дещо постраждав через страйки французьких акторів, ми не звертали на це уваги. Була спроба зірвати і нашу виставу, та все ж ми її зіграли для тих, для кого нам важливо було зіграти. Окрім інших, нас дивився один із наймогутніших продюсерів світу Майкл Моріс. Він спеціально прилетів із Сан-Франциско в Лондон, а звідти до Франції і приїхав на таксі в Гренобль, щоб подивитися «Гамлета». Моріс, продюсер Боба Уілсона, Піни Бауш, вважається «акулою» у театральному світі. І сам факт, що він спеціально приїхав до нас на виставу, достатньо промовистий. Він збирається прилетіти і до Харкова, подивитися наші вистави за Тургенєвим і Солженіциним. Отже, для нашого театру ця поїздка стала своєрідним інформаційним проривом на Захід».
На Захід спрямовані й серпневі маршрути шевченківців: у Гданську вони виступлять на Шекспірівському фестивалі, після чого їдуть на двотижневі гастролі до Голландії з «Гамлетом» та «Місяцем любові». А восени Андрій Жолдак зі своїм колективом збирається завойовувати Далекий Схід.