Лише рік минув відтоді, як запроваджено денний швидкісний маршрут «Київ—Харків—Київ», яким за цей час перевезено понад 300 тисяч пасажирів, а керівники «Укрзалізниці» повідомили: першого серпня відкривається ще одна така лінія — «Київ—Дніпропетровськ—Київ».
Її протяжність — 537 кілометрів, пролягатиме вона територією трьох залізниць: Південно-Західної — 107 км, Одеської — 305 км, Придніпровської — 125 км. Час перебування потягу в дорозі — 5 годин 45 хвилин. Квиток коштуватиме залежно від класу: від 40,4 до 53,3 гривні. Вартість проекту становить 600 мільйонів гривень. Його фінансування «Укрзалізниця» здійснювала за рахунок власних коштів. 25 липня відбудуться тестові випробування нового маршруту.
Вагони для другого потяга, як і для того, котрий курсує до Харкова, виготовлено на Крюковському вагонобудівному заводі. Для кожного з двох составів буде виготовлено дев’ять вагонів, один з яких — резервний. Вони комфортні, обладнані всім потрібним пасажиру в дорозі. В нових потягах запроваджено автоматизовані системи — інформації та діагностування, котра контролюватиме роботу кожного вузла й механізму, а також електронну «Каскад», яка стежитиме за проходженням составів у дорозі.
Нові потяги — поліпшеної комфортності: тут розширено тамбури, зручніші стали крісла, в них передбачено перевезення інвалідів у візках. Залізничники пропонують ще один вид послуг: в дорогу можна буде їхати з власними автомобілями, для яких обладнано додатковий вагон.
На прес-конференції заступник генерального директора «Укрзалізниці» Володимир Корнієнко розповів, що на всьому відрізку маршруту відремонтовано й реконструйовано 57 вокзалів і посадкових платформ. Під час спорудження шляху застосовано чимало сучасних технічних рішень, зокрема, нову технологію «Оксамитова колія», за якою на всьому відрізку від станції до станції немає стиків. Тому вагон котиться плавно, без звичного смикання.
На ділянці швидкісного руху пасажирських потягів «Київ—Дніпропетровськ—Київ» запроваджено нову мікропроцесорну систему диспетчерської служби «Каскад», що сприятиме оптимальній організації перевізного процесу. Її завдання — під час прийняття рішень з організації руху составів підвищити безпеку руху за рахунок виключення ризику в цій справі «людського чинника». Система забезпечує автоматичний контроль над дотриманням технологічної дисципліни, дає змогу відстежувати проходження потягів на будь-якій ділянці дороги. Зрештою, вона підказує диспетчеру найоптимальніше рішення в будь-яких ситуаціях.
У залізничників уже склалася традиція: під час запровадження нових маршрутів випробовувати прогресивну техніку, матеріали та системи, що дають можливість поліпшувати й комфорт, і безпеку пасажирів. Цього разу в колійному господарстві широко застосовувалися, зокрема, геотекстильні матеріали — як прошарок між баластом і основним майданчиком земляного полотна та як фільтр у дренажних системах. Вони замінюють гори землі, котрі зазвичай насипаються для прокладання колій, а також укладаються там, де грунт перезволожений. Хоч у нашій країні вперше його спробували застосувати в середині 70-х років, однак відсутність технологій, матеріалів високої якості та потрібної техніки не дозволила налагодити його випуск з тим, щоб геотекстиль «запрацював» на повну потужність і повсюдно.
Знов українські фахівці почали використовувати його лише торік на Одеській залізниці. Новим матеріалом було укладено понад сім тисяч квадратних метрів полотна. Цього року передбачається застосувати його на деформованих ділянках. Загалом плановано укласти його 70 тисяч квадратних метрів. Однак, незважаючи на ефективність геотекстилю, широко застосовувати його поки що неможливо: в Україні досі не налагоджене його масове виробництво. Тому керівники «Укрзалізниці» сподіваються, що знайдеться підприємство чи підприємливі люди, які цю вигідну справу зорганізують.
Нова швидкісна лінія «Київ—Дніпропетровськ—Київ» — ще один крок до реалізації комплексної програми розвитку залізничного транспорту в Україні, розрахованої до 2010 року. Вже наступного року в дорогу до Тернополя вирушить ще один швидкісний потяг. Загалом «Укрзалізниця» планує зв’язати такими маршрутами всі регіони країни.