На наших шляхах триває війна. Інспектори ДАІ ведуть боротьбу з порушниками правил дорожнього руху. І хоча результати цього двобою за п’ять місяців нинішнього року (порівняно з аналогічним періодом минулого) подають надію —кількість ДТП зменшилася на 7,9 відсотка, опускати свої жезли даішникам ще зарано.

Щоправда, невдовзі на їх озброєнні має з’явитися надточна техніка. Її зразки начальникам обласних і районних ДАІ та журналістам продемонстрували на нараді в Житомирі, де Державтоінспекція МВС України підбивала підсумки своєї роботи. Зокрема, було показано пересувну діагностичну лабораторію, призначену для перевірки технічного стану транспорту. Під час її проведення всі заміри надходять у комп’ютер, який видає відповідну роздруківку, що дає змогу уникнути суб’єктивізму в роботі інспектора ДАІ. Презентували і голландську систему відеозйомки порушників правил дорожнього руху. Принцип дії простий. Наприклад, відеокамера фіксує на плівку номер машини, дату і час порушення, перевищення швидкості. Цей речовий доказ направляють до суду, куди викликають водія, який і гадки не мав, що його «засікли». А там зафіксованому покажуть фільм про нехтування встановленими нормами водіння, у якому він зіграв головну роль.

На нараді керівної ланки ДАІ МВС країни йшлося про позитив, обговорювали і негативні моменти. За словами першого заступника держсекретаря МВС України генерал-полковника Михайла Корнієнка, ДАІ — один з перших підрозділів силового міністерства, яке оголосило війну хабарництву. Щодня ведеться таємний контроль за виконанням професійних обов’язків нарядами дорожньо-патрульної служби ДАІ. Цього року було виявлено 12 тисяч порушень. Винних покарано.

Виконуючи свою основну місію — гарантування безпеки руху на дорогах, Державтоінспекція традиційно проводить чимало профілактичних заходів. Так, протягом літніх канікул триває акція «Дітям — безпечний дорожній рух». А нещодавно в зоні особливої уваги ДАІ перебував громадський транспорт. Під час акції «Автобус» перевіряли технічну безпеку машин, призначених для перевезення пасажирів, а також профпридатність водіїв. Те й те залишають бажати кращого. Більшість мікроавтобусів не відповідає нормативним вимогам, а деякі водії, особливо приватники, надто вільно ставляться до виконання правил дорожнього руху. Тільки у столиці протягом перших десяти днів акції було знято з рейсів вісім нетверезих водіїв мікроавтобусів.

Можливо, невдовзі у регіонах України з’являться машини із жовтими номерами. Цей розпізнавальний знак після певних перевірок видаватимуть лише пасажирському транспортові, як це вже роблять у АР Крим. Жовті номери, за словами начальника департаменту ДАІ МВС України Олександра Міленіна, слугуватимуть своєрідним сигналом для пасажирів, на якій «маршрутці» безпечно їхати, а до котрої не слід сідати.