В акваторії Київського моря відбулася (уже вчетверте) найпрестижніша національна регата на Кубок Вадима Гетьмана. Спортсмени готувалися до неї так, як звичайно готуються до найбільших міжнародних чемпіонатів: шили нові вітрила, поновлювали корпуси човнів. Харківський екіпаж «Енергії» після четвертого місця на торішніх гонках значно поліпшив швидкісні характеристики яхти.
На відкриття регати з Лондона спеціально прибув голова оргкомітету — Повноважний Посол України у Великій Британії Ігор Мітюков. А в очікуванні результатів на березі зібралася фінансова верхівка, зокрема, голова Національного банку України Сергій Тігіпко, генеральний директор компанії «Віннер Вольво Київ» Петро Рондяк, голова правління АСК «Остра-Київ» Ігор Гордієнко.
Шторм на березі...
Серед спортсменів почало «штормити» вже з першого дня змагань. На перемогу серйозно претендували п’ять екіпажів. Три з них уже володіли призом у попередні роки: «Гетьман», «Океан», «Анатолія». А ще — харківський екіпаж «Енергія» під орудою майстра спорту Дениса Хащини і «Оксамит України» з досвідченим капітаном Василем Колобовим.
Перший день став багато в чому вирішальним. Команда «Океану», що поступилася перемогою торік, вирішила не зволікаючи піти у відрив. Результат — три гонки і три перемоги. А от «Анатолії», володареві Кубка 2002 року, не поталанило. Зарахований фальстарт відкинув її у кінець турнірної таблиці і сильно вплинув на підсумковий результат.
Ще більше не поталанило екіпажеві яхти «Вікторія» з Черкас, зламана щогла якої автоматично виключила її зі змагань.
...і на морі
Однак наступного дня ще більше сюрпризів приготувала погода. На Київському морі дув шестибальний вітер, за якого спортсмени мали пройти дистанцію у 50 миль. До проміжного фінішу в 25 миль першими прийшли «Океан», «Анатолія» і «Гетьман». На другій половині дистанції вітер ще підсилився. І яхти такого тиску не витримали. Тепер щогла зламалася вже в «Борея», і він припинив участь у регаті.
Пожартував вітер і з «Оксамитом України», поклавши його вітрило разом з екіпажем у воду. Та найсерйозніший іспит чекав на одного з фаворитів —яхту «Гетьман», у котрої зламало румпель керма. Це зупинило б кого завгодно, але тільки не екіпаж з капітаном Юрієм Семенюком. Команда продовжила перегони, вирулюючи 10 миль... на викрутці. І в підсумку прийшла до фінішу восьмою, залишивши позаду багатьох учасників. «Гетьман» став безумовним героєм цього важкого дня. Хоча і не єдиним...
Дівчата з твердим характером
На перший погляд, темною конячкою цьогорічної регати можна було вважати жіночий екіпаж яхти «Fly», котрий уперше за чотири роки з’явився серед учасників. Але мова йде про п’ятірку досвідчених спортсменок на чолі з титулованою Наталією Павлусь. Швидкісні характеристики їхньої яхти не дали змоги претендувати на лідерство. Однак у своїй групі вони випередили багатьох чоловіків.
Їхній характер особливо виявився саме під час того штормового вітру. Їм довелося йти на дистанцію вчотирьох, поки Катерина Дмитренко летіла до них із змагань у Севастополі. Вітер підкидав дівчат, як пір’їнок, роблячи яхту практично некерованою. Навіть набагато сильнішим чоловікам, що сиділи у човнах уп’ятьох, було непереливки. Але дівчата вистояли, продемонструвавши характер залишеним позаду британцям з гордою назвою Spіrіt of Brіtanіa. Оце і є справжній український дух.
Фінал
Останні перегони, до речі, вдруге поспіль виграв Василь Колобов з «Оксамитом України». Вже під час нинішньої регати цей екіпаж оштрафували за фальстарт, що відсунуло його на шосте місце.
Але загальна перемога дісталася «Океанові», а його капітану Олександрові Казнадію довелося купатися в одязі. Така традиція. «Океан» святкував повернення собі Кубка.
Свято було на борті «Енергії», де капітаном Денис Хащина. Цій команді заслужено дісталося друге місце. А нагороду за третє місце повезла до Одеси «Анатолія»...