Найкраще в Рівному продається житло на нижніх поверхах. Що вище, то квартири дешевші. А все тому, що рівняни пам’ятають випадки, коли у місті були проблеми з ліфтами. Останній приклад — перед нинішніми різдвяними святами ВАТ «Рівнеліфт» відключив підйомники у багатьох будинках.

— Це усталений, але задавнений стереотип, — пробує заперечити начальник управління житлово-комунального господарства Рівненського міськвиконкому Юрій Собчук. — Адже міська влада стала більш вимогливою до того, щоб ВАТ «Рівнеліфт» та МП «Леда» краще обслуговували ліфти, яких у нашому обласному центрі майже тисяча. Нині простоює лише дванадцять із них. Щоправда, чи не сотня жеківських ліфтів слугує понад 25 років. Половині з них термін експлуатації продовжено ще на чотири роки. Загалом же під програму «Ліфт» цьогоріч уперше в міському бюджеті закладено півмільйона гривень. Однак їх вистачить лише на п’ять нових ліфтів.

Разом з тим ці зручні для мешканців багатоповерхівок засоби пересування останнім часом потерпають від хуліганів та злодіїв. Перші випалюють кнопки, карбують непристойні написи в кабінах, вибивають двері, інші навіть серед білого дня викрадають запчастини.

— Ліфти від злодіїв захищаємо, як можемо, — розповідає Юрій Собчук. — Обладнуємо їх спеціальними пристроями — своєрідною сигналізацією. Але все це потребує додаткових затрат і часу.

— Я живу на першому поверсі, тож не раз викликала диспетчера до тих, хто застрявав у ліфті. Якось чекали на майстра мало не 40 хвилин. Чи ж не задовго? — цікавлюсь у співрозмовника.

— На жаль, буває й таке. Тому вирішуємо питання про створення однієї централізованої диспетчерської, яка могла б оперативніше діяти в таких ситуаціях.

Юрій Собчук поділився планами щодо створення ще одного підприємства з обслуговування ліфтів — комунального. Вже готові всі документи, які будуть винесені на розгляд сесії міськради. Частину ліфтів воно візьме на себе, а відтак з’явиться ще один конкурент.

— До цього нас спонукали непопулярні дії «Рівнеліфту» напередодні різдвяних свят (про це вже йшлося), — каже пан Юрій. — Не можна шантажувати людей, тим паче, що вагомих підстав для відключення ліфтів не було. І все ж щоб безперебійно користуватись ліфтами, мешканцям слід своєчасно розраховуватись за цю послугу.

У двох будинках Рівного проводився цікавий експеримент — запроваджувалися картки для користування ліфтами. Це могло б вирішити проблему розрахунків: є картка — їдь, ні — долай сходинки пішки. Однак експеримент зазнав фіаско: карток не мали медики «швидкої», пожежники, міліція, а також ті, хто приходив у гості. Виявилися і субсидійні проблеми. Щоб подолати бар’єри, варто запровадити ліфтові картки по всьому місту, для чого треба понад 200 тисяч гривень. Але вирішення цієї проблеми, за словами керівника житлово-комунального управління Рівненського міськвиконкому, не відкладають у довгий ящик. Разом з тим сподіваються і на культуру рівнян, які бережливо ставитимуться до карткової автоматики та ліфтів.

 

Рівне.