Правове врегулювання політичної реклами у ЗМІ під час виборчих процесів стане одним із кроків до справді чесних і прозорих виборів у нашій державі. На цьому наголошували учасники семінару «Політична реклама у ЗМІ — наближення до законодавчих та практичних міжнародних стандартів», який провів у Верховній Раді парламентський комітет із питань свободи слова та інформації спільно з Центром стратегічних досліджень за підтримки посольства США в Україні.
Як зазначив, відкриваючи семінар, голова підкомітету інформаційного комітету ВР народний депутат України Валерій МІшура, прогалини у вітчизняному законодавстві у сфері політичної реклами у ЗМІ має на меті заповнити закон «Про політичну рекламу», який нині перебуває на розгляді в парламенті. Цей законопроект, який було розроблено за участю політологів, соціологів, журналістів та інших фахівців у сфері політичних технологій, уперше законодавчо визначає основні засади і принципи політичної рекламної діяльності, вводить у правовий обіг поняття «політичної реклами», суб’єктів політичного процесу, політичної «прихованої» реклами, «недобросовісної», «фальшивої» та «контрреклами». Водночас законопроект встановлює певні обмеження щодо політичної реклами, визначає коло осіб, яким заборонено вести політичну рекламу. Особливий наголос зроблено на законодавчому забезпеченні рівних фінансових умов ведення передвиборних кампаній для всіх кандидатів у народні депутати та президенти, політичних партій, у тому числі й для чинних Президента України, народних депутатів та урядовців. Окремим розділом у законопроекті про політичну рекламу виписано захист засобів масової інформації під час виборчих кампаній та референдумів. Зокрема, у передвиборний період пропоновано заборонити будь-які позапланові перевірки ЗМІ контролюючими державними органами та органами правопорядку, запровадити мораторій на видачу ліцензій та переліцензування для електронних ЗМІ, мораторій на реєстрацію нових ЗМІ тощо.