Останніми роками в Луганській області намітилася стала тенденція до підвищення зацікавленості мешканців у періодичних виданнях. Кількість передплатників з кожним роком зростає, і цей факт можна цілком розглядати як показник економічної стабільності. Про це розмова нашого кореспондента з начальником відділу періодичних видань Луганської дирекції УДППЗ «Укрпошта» Оленою ПЕТРАЧЕНКО.

— Що читають мешканці регіону?

— У загальному обсязі передплати 22,3 відсотка посідають обласні, а 24,8 відсотка — міськрайонні газети. Найвищу питому вагу становлять всеукраїнські видання — 52,2 відсотка, найменшу — видання СНД (лише 0,7). Раніше, приміром, СНДевські газети й журнали мали до 70 відсотків загального обсягу передплати по області.

— Чи цікавляться луганчани політикою?

— Наші люди почали менше цікавитися політикою і більше займатися собою, своїм господарством, здоров’ям, вихованням дітей. З кожним роком зростає кількість передплатних видань, так би мовити, господарчого спрямування, які друкують поради з утримання саду й городу, свійських тварин тощо. До того ж до цієї теми проявляють інтерес не лише мешканці міст, а й селяни. Однак не виключаю, що вже наприкінці поточного року зросте інтерес до політичних видань. Розпочинається підготовка до президентських виборів, і люди стежитимуть за подіями в країні, визначатимуть свої симпатії до політиків. У цьому зв’язку цілком припустимо збільшення тиражів центральних видань.

— Останнім часом серед професіоналів активно обговорюються питання, пов’язані з передплатною кампанією. Побутують діаметрально протилежні думки: чи це головний спосіб розповсюдження періодичних видань, чи — вимираюча операція. А як ви вважаєте?

— На мій погляд, справедливі можуть бути обидві точки зору. Так, багато фахівців, які кажуть про вимирання передплати, аналізують співвідношення передплатних і роздрібних тиражів лише вузької групи видань, а саме тих, котрі ми весь час бачимо в роздрібному продажу. Однак у роздріб представлено лише 500 найменувань видань, тоді як за передплатою розповсюджується майже 6000 газет і журналів. Насправді співвідношення «передплата—роздріб» залежить від типу видання.

Передплата ніколи не закінчується. Вона триває круглий рік, і тільки-но поштовики отримають нові каталоги, розпочнеться активна робота з проведення передплатної кампанії на друге півріччя 2003 року. Вона для нас буде непроста. В поточному році через зміни в законі про підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів відбулися зміни у формуванні тарифів. Багато видань тепер мають пільги, що в цілому позначиться на економічній стабільності поштових підприємств, зокрема і Луганської дирекції «Укрпошти». Головне навантаження з проведення передплати лежить на працівниках Луганської дирекції УДППЗ «Укрпошта». Тому ми з великою відповідальністю ставимося до дорученої нам справи.