Протягом місяця у нашому будинку замість гарячої води подають ледь теплу. Звернулися до працівників підприємства водопостачання з проханням пояснити причину та з вимогами відновити подачу саме гарячої води, нам відмовили. Вони праві?
Донецька область.
Відповідно до Правил надання населенню послуг з водо-, теплопостачання та водовідведення температура гарячої води не повинна мати менше 50 градусів та не перевищувати 75 градусів за Цельсієм. Відхилення від нормативної температури припустимо не довше як 5—15 хвилин після того, як ви відкрили кран. До того ж подаватися гаряча вода має безперебійно, цілодобово або за затвердженим режимом водопостачання протягом року з витратою не менш як 0,18 л/с. Переривати водопостачання припустимо не більш як шість годин на добу за цілодобового водопостачання, а за затвердженого режиму — не більш як 30 відсотків загального часу подавання води за добовим графіком (не більше двох разів на місяць).
У разі порушення вищезазначених норм ви маєте право викликати представника підприємства, відповідального за водопостачання, та скласти акт-претензію, в якому вказується вид порушення та його тривалість. У разі неприбуття або відмови представника підписати акт він вважається дійсним, якщо його підписали не менш як три споживачі, котрі проживають у даному будинку. Вашу претензію мають розглядати не більш як п’ять календарних днів. У разі задоволення проводять відповідні перерахунки розміру плати за надані послуги: якщо температура води була 45—49 градусів за Цельсієм, то оплата проводитиметься в розмірі 90 відсотків від встановленої плати; 40—44 градуси за Цельсієм — 70 відсотків від встановленої плати; а нижче 40 градусів за Цельсієм — плата справляється, як за холодну воду.
Якщо вам відмовили, а ви з цим не згодні, звертайтеся до суду і вашим доказом буде складений акт-претензія. Не затягуйте час, тобто зробити це краще одразу після отримання відмови. До речі, згідно зі ст. 24 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач звільняється від сплати державного мита.