Вирити її для наших авіабудівників поки що тільки має намір Мінтранс України, який виношує плани закуповувати іноземні літаки, аналогічні вітчизняним за класом і місткістю. (До того ж закуповувати на пільгових умовах — звільнивши від ПДВ і оплати мита!). Проте, як стало відомо, від намірів до підписання відповідної угоди з Євросоюзом — один крок.
Підмінити імпортом намагаються літаки Ан-140, Ан-70, Як-130... Реалізація таких планів Кабінету Міністрів поставила б під загрозу також підготовку до виробництва Ан-148 і Ту-334.
— Якщо завезуть в Україну іноземну техніку, ми зупинимося, — заявив В’ячеслав Богуслаєв, голова правління ВАТ «Мотор Січ», яке разом з ЗМКБ «Прогрес» бере участь у розробці й виробництві цих крилатих машин.
ДОВІДКА. ВАТ «Мотор Січ» — це вісім спеціалізованих машинобудівних заводів на території України, близько 300 млн. доларів річного обсягу виробництва, 80 тисяч кваліфікованих спеціалістів. У продукції підприємства мають потребу в 105 країнах світу.
— Важко пояснити ситуацію, що склалася, — зазначив В’ячеслав Богуслаєв. — У той час, коли наші правителі планують ввозити до України іноземну цивільну авіатехніку за нульовими ставками, над українськими підприємствами просто знущаються: податок на додану вартість не повертають, жодних пільг не надають (навіть ВКБ, які провадять нові розробки). На 1 січня 2002 року нашому підприємству, наприклад, борг неповернутого ПДВ становив 6 мільйонів гривень, протягом минулого року він зріс до 21 мільйона. Справді, після багатьох запевнень державних мужів про всіляку підтримку розвитку національного літако-та авіадвигунобудування такий «протекціонізм» стосовно до вітчизняної високотехнологічної галузі інакше як ударом у спину не назвеш. Але це не лише престиж держави, а й тисячі робочих місць, втрачена вигода у вигляді багатомільйонних (у доларах) контрактів, нарешті.
Так, той самий літак Ан-148, альтернативою якому, на думку уряду, мають стати західні авіалайнери, — це машина з високим ступенем затребуваності. За словами В’ячеслава Богуслаєва, в багатьох країнах світу сьогодні працюють над тим, щоб створити подібний літак місткістю 50—70 пасажирів, котрому «по крилу» і 6, і 9, і 11 тисяч кілометрів. Інші поки що тільки замислюються, а ось Україні, в якої Ан-148, що називається, на виході, такий літак... не потрібен! Якщо так справа піде й надалі, зовсім не виключено, що невдовзі наші співвітчизники літатимуть тільки на імпортній авіатехніці.
 
Запоріжжя.