Державтоінспекція України 14 квітня відзначає своє професійне свято. З проханням розповісти про те, чим живе нині ця служба, ми звернулися до начальника Департаменту ДАІ МВС України генерал-лейтенанта міліції Олександра Міленіна.
— Найважливіше, на мою думку, це те, що нам удалося стримати зростання рівня аварійності, — сказав Олександр Міленін. — У першому кварталі 2003 року порівняно з аналогічним періодом минулого дорожньо-транспортних пригод поменшало на 880 (-15,3 відсотка), а кількість людей, які загинули або були травмовані в них, скоротилася відповідно на 230 (-21,4 відсотка) і 893 особи (-14,7 відсотка). Наголошу, що знижено не тільки рівень аварійності, а й важкість самих аварій. І це попри те, що нашим працівникам довелося нести службу в надзвичайно складних умовах чинності недосконалого адмінзаконодавства.
— Що ви маєте на увазі?
— Передусім ідеться про загальновідомий закон про притягнення до відповідальності за порушення Правил дорожнього руху. Більшість його положень нині не дає змоги Державтоінспекції належним чином впливати на дорожню ситуацію в країні. Чітко простежується тенденція до зниження адміністративного впливу. Протягом двох останніх років кількість притягнених до відповідальності правопорушників зменшилася в чотири-п’ять разів. Чинна система виконання покарань, за якою «вирок» порушникам виносять судові органи, вочевидь недосконала. Про це свідчить такий факт: із чотирьох мільйонів протоколів, складених стосовно порушників ПДР, більш як мільйон так і не розглянуто в суді. То про який тут адміністративний вплив можна вести мову? Тому й не дивно, що кількість порушників правил руху зросла на 20 відсотків і становить чотири мільйони. Звичайно, ми не можемо залишатися осторонь пошуків шляхів негайного розв’язання цієї проблеми. Ми вже розробили два відповідні законопроекти, котрі нині перебувають на розгляді у Верховній Раді.
— Однак, мабуть, не лише недосконалість законодавства не дає Державтоінспекції підтримувати належний порядок на автодорогах. Раніше часто доводилося чути про вкрай низьке матеріально-технічне забезпечення підрозділів ДАІ...
— Нині ситуація істотно поліпшилася. Хоча, щоб досягти цього, ми були змушені вдатися до практики надання платних послуг населенню. Нині це єдине, що дає нам змогу вижити в умовах, коли від належного обсягу фінансування із заробітної плати нам виділяють лише 50 відсотків, а за іншими показниками (форма, техніка тощо) — взагалі нічого.
І всупереч цьому нині Державтоінспекція вже достатньо вкомплектована новітньою технікою. У нас функціонує єдина національна автоматизована система обліку транспортних засобів, до якої занесено також усі дані про транспорт, яким незаконно заволоділи і в Україні, і за кордоном. Такої системи немає в жодній європейській державі.
Ми починаємо застосовувати засоби відеоспостереження. Тепер в інспекторів ДАІ з’явилася можливість спостерігати й фіксувати порушення одночасно на двох-трьох смугах руху, до того ж у різних напрямах.
Звичайно, не можу не згадати про нашу гордість — спецпідрозділ «Кобра», що його оснащено найсучаснішою технікою.
— І все-таки, як то кажуть, не хлібом єдиним. Або можна пригадати інше — «кадри вирішують усе». Чи змінилася кадрова політика в Державтоінспекції?
— Безперечно. Нині ми робимо наголос не на кількість, а на якість нашої роботи. Як наслідок, проведено скорочення чисельності особового складу на третину — з 30 до 20 тисяч осіб. У такий спосіб ми підвищили професійний і моральний рівень наших працівників.
До того ж постійно боремося з негативними проявами під час виконання служби працівниками ДАІ. З початку року проведено понад 4,5 тисячі негласних перевірок, під час яких виявлено 5 тисяч порушень дисципліни і законності. 
А насамкінець хочу привітати всіх колег — тих, хто цілодобово несе нелегку службу на вулицях і дорогах нашої країни, з професійним святом. І нехай почуття гордості за свою сумлінну службу несе тепло й затишок у ваші домівки.