Останні ж закидають їм неякісне обслуговування
 
Автоперевізники й лідери профспілок автотранспортників заявили, що пасажири дніпропетровських маршруток мають платити за проїзд на третину більше. Інакше на лінію вийде лише 25% автобусів, а самі рейси здійснюватимуться не частіше одного разу на годину. На їхню думку, до цього вимушеного заходу призвели подорожчання складових вартості проїзду й неможливість на належному рівні забезпечити безпеку пасажирів.
«Інакше не можна, — вважає голова обласної організації Профспілки працівників автотранспорту й дорожнього господарства Андрій Берчук. — Або машини зупиняються через причини, які не залежать від перевізників, або збільшується тариф».
Останні домовилися, що з 21 квітня вартість проїзду зросте до чотирьох гривень. Водночас соціальні маршрути, які дотуються з міського бюджету, коштуватимуть дві гривні, а «Лоцмани» — 3,5 гривні.
Транспортники зазначають, що оптова ціна на бензин сьогодні становить 16 гривень з повною передоплатою, хоча раніше надавалося відтермінування на місяць. Також вони заявляють про наміри запровадити «нічну» плату за проїзд.
«Сьогодні на комісії ми обговорювали введення тарифу, який діятиме з 22:00 до 6:00, — розповів директор ПАТ «АТП 11205» Тарас Жуков. — Він буде на п’ятдесят відсотків дорожчим за денний».
Про те, що Дніпропетровськом попри передконкурсне запевнення влади й досі курсують мікроавтобуси, а не автобуси великої й середньої місткості, перевізники традиційно мовчать. Утім, як і про те, що пасажирів у салони набивається вдвічі більше, ніж належить.
Воліють не говорити й про водіїв-нелегалів, які працюють без офіційного оформлення, одержуючи зарплату з денної виручки, оминаючи податки. І вже зовсім незручною темою є практика здачі маршрутів їхніми офіційними власниками в суборенду тим, хто не зміг виграти конкурс у міськраді.
Мовчить і влада міста, яка відносно нещодавно прийняла новий метрополітен, однак так і не вирішила питання з дублюванням громадських маршрутів приватними, а також наданням пасажирам розумної альтернативи у вигляді достатньої кількості сучасного комунального транспорту.
І доки міські перевізники перебувають у стані, наближеному до агонії, розпродують свої будівлі, страйкують і скорочуються, приватники завдяки штучно створеній монополії мають можливість висувати городянам ультиматуми з погрозами нових здорожчань.
Дніпропетровська область.
 
Мал. Олександра ДУБОВСЬКОГО.