Учора Прем’єр-міністр України Віктор Янукович завершив свій візит до Греції й поїхав до Німеччини. Найголовнішим пунктом його дводенного перебування в ФРН є переговори з німецьким канцлером Герхардом Шрьодером — вони відбулися вчора. А темою номер один цієї зустрічі мало б стати обговорення перспектив співпраці в рамках міжнародного консорціуму з управління українською газотранспортною системою: минулого року німецький канцлер був, нагадаємо, одним із підписантів заяви про його створення. Нині тристоронній україно-російсько-німецький діалог нагадує Бермудський трикутник, загадковий і непередбачуваний, де постійно щось зникає, раптово змінюється. І Віктор Янукович навряд чи зміг учора пояснити канцлеру, що відбувається насправді: минулого понеділка в Києві так і не відбулися зініційовані Україною тристоронні консультації.
Консультації було проігноровано російською стороною, до того ж без будь-яких роз’яснень. Українська сторона опинилася в досить незручному становищі, хоча МЗС дипломатично заявило, що не схильне «політизувати й драматизувати» російську витівку. Посольство ФРН у Києві розповсюдило офіційний коментар, де йдеться: «Очевидно, з боку наших партнерів повинні бути вирішені внутрішні питання. Після цього може початися конструктивна робота на тристоронній основі». Нинішні непорозуміння в коментарі охарактеризовано давнім німецьким прислів’ям: «Не можна носити собаку на полювання». Цікаво, що кілька місяців тому німецький посол Дітмар Штюдеманн висловився дещо інакше: «Німецька сторона не сяде до столу, за яким двоє вже пообідали». Мабуть, у двох, що вже пообідали, виникли проблеми за кавою.
Віце-прем’єр-міністр Росії Віктор Христенко на прес-конференції в Москві повідомив, що тристороння зустріч експертів може відбутися 21—22 квітня. На що держсекретар МЗС України з питань європейської інтеграції Олександр Чалий заявив, що йому невідомі «конкретні причини, чому Росія вважає за доцільне провести тристороннє засідання в 20-х числах квітня». Німецька сторона також про плани Христенка дізналася з преси. До речі, 21 квітня у Німеччині — великодній понеділок... То що все-таки відбувається? І які є шанси на серйозну, узгоджену й успішну роботу з управління найпотужнішою в Європі газотранспортною мережею, якщо учасники цього веселого, як видається, підприємства не можуть домовитися навіть про елементарну зустріч на рівні експертів? Нагадаємо, що попередня спроба тристоронньої зустрічі, що мала відбутися на початку лютого, також була невдалою. Як і тепер, не забажали зустрічатися росіяни.