Останнім часом у засобах масової інформації, у висловлюваннях окремих політиків та урядовців лунають необгрунтовані звинувачення і необ’єктивні оцінки стану розвитку галузі зв’язку, що стосуються і окремих питань технічного розвитку, правового регулювання, підготовки до приватизації ВАТ «Укртелеком», співробітництва з Верховною Радою України, і виконавської дисципліни. Подібна практика та надмірна політизація питань, пов’язаних із роботою галузі, можуть призвести до невиважених нормотворчих і організаційних рішень, негативно вплинути на розвиток підприємств зв’язку та задоволення потреб населення в послугах.
Об’єктивний стан речей у галузі зв’язку свідчить: галузь, як і в попередні роки, є лідером серед інших галузей економіки за темпами розвитку. За останні три роки доходи галузі від надання послуг подвоїлися. Загальний обсяг прибутку в 2002 році збільшився проти 2001 року на 41% і досяг 2,6 млрд. грн. Завершено побудову магістральної мультисервісної мережі передачі даних, створено національний сегмент всесвітньої мережі Інтернет.
Підприємства галузі впродовж минулого року вчасно та в повному обсязі перерахували до державного бюджету належні платежі на загальну суму 1,8 млрд. грн. При цьому державні підприємства та господарські товариства, у статутних фондах яких державна частка перевищує 50%, перевиконали завдання на 25%. Слід зазначити, що фінансування бюджетних програм торік становило лише 53% від запланованого обсягу.
У 2002 році в галузі зміцнилися позитивні тенденції в нарощуванні та розширенні обсягів інвестицій, розвитку та модернізації мереж зв’язку. Загальний обсяг інвестицій упродовж року збільшився на 20% і досяг 2,65 млрд. грн. Завдяки спільним зусиллям ВАТ «Укртелеком», ЗАТ «Утел» та приватних операторів збудовано та введено в експлуатацію АТС на 601 тис. номерів. Це безпрецедентний результат в історії галузі. Завдяки цьому істотно зросли обсяги виробництва вітчизняного телекомунікаційного обладнання. Так, наприклад, ВАТ «Укртелеком», підтримуючи вітчизняного виробника, імпортує лише те обладнання, яке не виробляється в Україні.
На 1 січня 2003 року телефонна щільність досягла 22,7 на 100 жителів, а черга на встановлення телефону скоротилася за минулий рік на 500 тисяч.
Керівництво Держкомзв’язку приділяло значну увагу телефонізації сіл, зокрема, у 2002 році введено 75 тис. номерів сільських АТС, що на 39% перевищує показники 2001 року.
Випереджальні темпи зростання галузі об’єктивно спричиняють загострення конкурентної боротьби між учасниками ринку зв’язку. У цілому це позитивно впливає на розвиток ринкових відносин між операторами та виробниками засобів зв’язку різних форм власності. Але в деяких випадках загострення конкуренції набуває рис відкритого лобіювання інтересів окремих бізнес-структур на державному рівні, що і призводить до вказаних негативних наслідків.
Отже, об’єктивні показники свідчать про позитивну динаміку і правильність обраної стратегії розвитку галузі в Україні, особливо на тлі кризового стану світових і європейських телекомунікаційних ринків.
Виходячи з вищезазначеного, депутатська фракція політичних партій Промисловців і підприємців України та «Трудова Україна», підтримуючи стратегію Державного комітету зв’язку та інформатизації України, звертається до представників усіх гілок влади та засобів масової інформації з проханням виважено підходити до оцінок процесу реформування сфери зв’язку та телекомунікацій, об’єктивно і неупереджено аналізувати стан справ у такій важливій для економіки держави галузі, як зв’язок. Саме такий підхід сприятиме подальшому розвиткові галузі та розв’язанню об’єктивних проблем, що дісталися у спадок нинішньому керівництву.
Ігор ШАРОВ,керівник фракції.