Як ми вже повідомляли, сьогодні в Національній телекомпанії України переможці конкурсу «Що ви знаєте про світ: Польща — Європейський союз» (генеральним інформаційним спонсором якого є наша газета) розіграють головні призи. Зокрема, відпочинок у Польщі, що його надасть фірма «Pоlіsh prestіge hotels» («Престижні польські готелі»). Її директор Даріуш Футома відповів на кілька запитань «ГУ».
— Пане директоре, чи користуються вашими готельними послугами українці?
— Користуються, і, варто зазначити, дедалі частіше. Це додає оптимізму, бо ми дуже зацікавлені у розвиткові туристичних зв’язків з нашими найближчими сусідами, зокрема й з Україною. Такому розвиткові має сприяти не лише слов’янський менталітет і відсутність упередженого ставлення одне до одного, безпосередні контакти між людьми, а й цінова пропозиція. А вона навіть у наших чотиризіркових готелях дуже приваблива. Зазначу, що громадяни України особливо полюбляють зупинятися в тих наших готелях, що розташовані в гірській місцевості: в містах Закопане, Криніца та Щирк.
— Чи не побоюєтеся ви, що майбутнє запровадження віз скоротить чисельність українських туристів?
— Рішуче кажу ні. І це «ні» грунтується насамперед на заявах польського уряду, який обіцяє спрощену процедуру видачі багаторазових віз. Отож на те, чи захоче приїхати до нас український громадянин, впливатиме лише економічний чинник: привабливість і різноманітність наших пропозицій. Адже погляньте на Західну Європу: візи не стали перешкодою для подорожей українців.
— В Україні готельний бізнес не дуже привабливий. Які, на вашу думку, заходи могли б поліпшити ситуацію в галузі?
— Гадаю, передусім слід зосередитися на можливостях взаємодії готелів, наприклад, у рамках готельних об’єднань. Таке відбувається в Польщі, де створено Економічну палату — Польську готельну спілку. Її завдання: опрацювання висновків щодо дії галузевих нормативно-правових актів, лобіювання пільгових умов оподаткування, допомога членам спілки в пошуку й отриманні вигідних банківських кредитів, популяризація готелів спілки в країні й за кордоном тощо. Отож завдяки таким спільним заходам можна створити систему лобіювання, сприяти розвиткові туризму. Взяти Німеччину: там підприємства, що досі працювали в сфері важкої промисловості, зробили інвестиції в туристичну сферу й нині мають значно більший фінансовий зиск. Безперечно, для цього потрібне існування відповідних сприятливих податкових механізмів для інвестицій у будівництво нових готелів і найвищого, тобто 4—5-зіркових, і середнього класу. А особливу увагу, вважаю, треба звернути на те, що є унікальним, неповторним, що відбиватиме індивідуальний характер та особливу привабливість конкретного місця, де розташований готель. Тобто якщо нашим друзям і колегам в Україні можна щось порадити, то це намагатися створити власний особливий продукт, хорошу пропозицію для гостей.