Складається враження, що нова програма початкових класів не додає бажання гризти граніт науки. Адже те, що раніше проходили за три роки, тепер учням «розжовують» чотири. Навіщо їх «мучити» з шести років?
К. Хоменко.
Крим.
 
На запитання читача відповідає заступник директора з наукової роботи Інституту педагогіки, професор член-кореспондент АПН України Надія БІБІК:
— Донедавна батьки галасували: дитина перевантажена. Тепер додатковий рік сприяє засвоєнню програми. Дає можливість відвести більше навчальних годин фізичному, трудовому, естетичному вихованню.
До того ж експериментально встановлено: нині шести-, навіть чотирирічного малюка легше навчити мов, математики, аніж це було років двадцять тому. Є й інші переваги. Тож питається, чому ми маємо штучно стримувати потяг до знань?
 
Що повинні робити батьки, якщо відчувають, що їхня шестирічна дитина ще не готова до навчання у школі?
А. Хрипкова.
Київська область.
 
— Згідно з законом про загальну середню освіту першокласників щороку набиратимуть не за віком, а залежно від готовності до навчання, — каже Н. Бібік. — Не кожна дитина спроможна залежно від стану здоров’я витримувати психологічні, емоційні навантаження. Цілком можливо, що до школи деякі підуть не в шість, а в сім років. Батькам треба порадитися з лікарем і педагогом і звернути увагу на оздоровлення, зміцнення сил чада.
До слова, під час набору шестиліток навчальні заклади не мають права організовувати будь-які екзамени, тести. Себто відбирати кращих. Можна заздалегідь приводити дитину до обраної школи, знайомити її з учителями.

Записала Людмила ОПАНАСЕНКО.