Прочитав у вашій газеті за 31.01. 20. 03 матеріал «Чекайте відповіді...» і вирішив написати. Бо заокруглення — не така вже й велика проблема. І понад норму 160 хвилин — це квіточки.
Перевірити помилковість роботи лічильника на АТС хотілося давно: суми в квитанціях сягали за тисячу хвилин. Приміром, квітень 2002 р. — 1430 хвилин, травень — 1490, червень — 937, липень — 1041 хвилина. З серпня вартість однієї хвилини розмови підскочила майже удвічі: стала 3,6 коп. Це підвищення стало тією краплею, що переважила чашу сумнівів. Купивши всім домашнім телефонні картки (благо автоматів в Охтирці вистачає), з 31 липня мій телефон перестав працювати на передачу. Я від’єднав номеронабирач. Спільно з місцевою газетою «Город-А» розпочався експеримент. Довели це до відома деяких депутатів місцевої ради. Серпень тягнувся довго. Але всьому настає кінець.
На початку вересня з хвилюванням телефоную і називаю свій номер.
— З вас — сорок гривень — за 1041 хвилину.
Тобто більш як тисячу хвилин нарахували за те, що мій телефон нікуди не дзвонив протягом місяця. А ви пишете про 160 хвилин! Детальніше я розповів у статті «Охтирцям краще жувати, ніж говорити» у газеті «Город-А».
15 жовтня я разом з депутатами і начальником цеху № 5 «Укртелекому» проник до АТС-2. Особисто мій телефон під’єднано до АТС-3, ще старої конструкції. Тому інформація про час дзвінка з «моєї» АТС передається на АТС-2. Ця станція електронна, з багатьма функціями. Вона дає можливість у своїх абонентів фіксувати час за секундами, з прізвищами, кому телефонував і т. ін.
Звертаємося до знайомого з проханням, щоб він зателефонував до нас. Лунає дзвоник: один бере слухавку, інший натискає на секундомір. Поговорили — і час зафіксовано на нашому годиннику. Він секунда в секунду збігся з тим, що одразу висвітилося на комп’ютері. Подивилися на базу даних з мого номера за серпень місяць. На екрані монітору навпроти кожного дня стояли нулі і загальна сума часу дорівнювала нулю.
Заходимо до кабінету начальника, дивимося абонентську програму і бачимо: мені за серпень нараховано за 1041 хвилину. Зазначу, яких немає в програмі тарифікації!!! Було написано другу статтю «Слабка ланка». За два дні мені зателефонували і повідомили, що сталася помилка у розрахунках і різницю зарахують в наступному місяці. Таких виявилося сім осіб. Програму допрацювали, а згодом замінили іншою. У якій взагалі не вказуються хвилини.
Випадково натрапив на квитанцію за послуги «Укртелекому» із міста Харкова. Я їм позаздрив.
Тут дані і міжміських розмов і дані з оплати.
Беремо в руки нашу, охтирську, квитанцію...
Чому в ній не можуть розібратися навіть професійні економісти? Немає переходу кінцевого сальдо одного місяця в початкове сальдо наступного місяця. Де в квитанції вказано, що я наговорив 1051 хвилину? Адже оплата похвилинна! Де в квитанції зазначено, що я заплатив три гривні за реєстрацію модема? Вже потім, після мого звернення, співробітниця від руки дописала «у січні зареєстрований модем 3 грн.» і розписалася.
Можна скаржитися на відсутність грошей і підвищувати тарифи в «Укртелекомі». Але невже не можна привести форму квитанції у відповідність, як, скажімо, у Харкові. Щоб було все зрозуміло, щоб квитанції, розкладені в ряд від січня по грудень, показали реальну картину. І після кількох публікацій у місцевій пресі керівництво цеху № 5 нічого не робить з цього питання. Немовби нічого не відбувається і всі задоволені.
Друге питання — технічне. Чому неможливо поставити тарифікатор у квартирі? Зокрема, в Зеленограді випускають «Regіstr Mіnі». Представництва цієї фірми є і в Україні, зокрема, в Донецьку. Там цей реєстратор коштував десь 65 грн. Він призначений «для оперативного контролю сумарної місячної тривалості телефонних розмов (місцевих і міжміських) по телефонній лінії. Дає змогу вчасно виявити піратські використання телефонної лінії, планувати витрати на телефонний зв’язок. Не потребує стільникового живлення», сертифікований в Росії. Звичайно, його можна купити та встановити самостійно. І лічити за ним вихідний час розмови. Але показання ніхто серйозно сприймати не буде. Потрібно його під’єднати офіційно, опломбувати представниками «Укртелекому». І нехай «Укртелеком» нараховує мені лише абонентну плату. А похвилинну плату нараховують, виходячи з показників мого тарифікатора, як це відбувається з енергетиками чи працівниками «Водоканалу». Адже лічильники цих організацій стоять у мене в квартирі. Але це мають вирішувати в Києві.
Охтирка
Сумської області.