Копійчана несправність (вислів одного із фахівців) у системі опалення у будинку №14 по вулиці Воїнів-інтернаціоналістів, яку, врешті-решт, ліквідували, як кажуть, за лічені хвилини, яскраво висвітлила безвідповідальне ставлення до людей керівництва ЖЕК №19, на балансі якого перебуває будинок. Жеківські спеціалісти виявили повну безпорадність: протягом двох місяців (!) їм так і не вдалося встановити, чому у всі п`ятнадцять квартир одного із під`їздів не подається тепло. За них змушені були це зробити інші — слюсарі «Теплокомуненерго — «Маяк». Вони й зарадили бідолашним мешканцям, половина з яких, як мені пояснили, люди літнього віку.
У новорічну ніч у квартирі вчителя Олександра Севастьянова, який разом із сім`єю мешкає у зазначеному будинку, кімнатний термометр показував нуль градусів. «Ми з дружиною життя прожили, — каже Олександр Леонтійович, — нині вона уже на пенсії, я ще працюю. По-різному бувало, але жодного разу не доводилося ночувати при такій температурі. Уявіть лишень, як після ночі, проведеної, даруйте на слові, у холодильнику, можна йти на роботу».
Шостого грудня минулого року від батарей опалення у квартирах п`ятого під`їзду почало віяти холодом. Забігаючи наперед, зазначу: теплопостачання відновили лише... через два місяці — сьомого лютого нинішнього року. Весь цей час замерзлі від холоду люди добивалися свого права, як вони кажуть, на тепло. Робити це було непросто. Невдовзі перед тим, як у квартирах стало холодно, у цьому під`їзді встановили колективний лічильник обліку тепла. Він, як згодом з`ясувалося, став каменем спотикання у стосунках двох сторін.
Пояснює начальник ЖЕК №19 Марія Поліщук:
—Систему подачі тепла порушили спеціалісти науково-виробничого центру «Енергія», які встановлювали лічильник. Раніше проблем тут з теплом не було. Ми чого лишень не робили — замінили всі засувки, крани, прочистили труби, та все марно. Я за те, щоб організації, які встановлюють лічильники, погоджували таку роботу із ЖЕКом. Про це, до речі, я вела мову в управлінні житлово-комунального господарства, але поки що цю роботу виконують без присутності наших фахівців. Тому й трапляються такі випадки. І вони непоодинокі: така сама ситуація нині у будинках №22 по проспекту Юності, №31 по вулиці Порика. В одному з цих будинків лічильник встановлювала згадана вище організація.
Витяг із письмового пояснення дирекції науково-виробничого центру «Енергія»: «... причина незадовільного температурного режиму в квартирах п`ятого під`їзду житлового будинку №14 по вул. Воїнів-інтернаціоналістів, пов`язана із значним гідравлічним опором елементів системи опалення». Простіше кажучи, уточнили в «Енергії», жеківцям треба нарікати не на нас, а уважніше провести ревізію тепломережі.
Такої самої думки і начальник «Теплокомуненерго — «Маяк» Віктор Тіцький. Має для цього підстави. Слюсарі цього підприємства — Володимир Поліщук, Андрій Корольов та Василь Марущак разом з бригадиром Віктором Кулешовим — встановили і усунули несправність протягом години.
— Спеціалістам ЖЕКу, — продовжує розмову начальник підприємства В. Тіцький, — ми сказали все, що про них думаємо. Якби вони не ввели нас попервах в оману, тепло подали б у будинок набагато раніше. Ми спершу їм повірили на слово, що ревізія елеваторного вузла проведена повною мірою. А коли дійшло до діла, з`ясувалося, що це не так.
За словами Віктора Івановича, причина у цьому випадку не в лічильнику. Замінити довелося лише одну із несправних засувок. Після чого квартири знову ожили від тепла.
Коментар кореспондента. У квартирах цього будинку справді стало набагато тепліше. Сам переконався. Але холод залишився у серцях його мешканців. Вони ніяк не можуть зрозуміти, чим спричинено зневажливе ставлення, яке довелося пережити протягом цих двох місяців. Письмову відповідь з ЖЕКу отримали лише...20 січня 2003 року (нагадаю, без тепла вони залишилися ще 6 грудня минулого року). Головний інженер С. Лук`яненко, який підписав її, повідомив, що 14 січня (знову зверніть увагу на дату) комісія обстежила систему теплопостачання будинку й дійшла висновку, що вона розрегульована в результаті встановлення лічильника обліку тепла, а тому потребує налагодження».
Після цього 26 січня цього року Галина Підмогильна разом з Дмитром Назаруком занесли в ЖЕК ще одну заяву від імені усіх 15 сімей. Але начальник ЖЕКу її не прийняла. Чому? Бо, як пояснили Підмогильна й Назарук, їм сказали, що все написано в попередній відповіді й додати до неї більше немає чого. З управління комунального господарства міськвиконкому на звернення мешканців «холодного» будинку не обмовилися жодним теплим словом (лист зареєстрований під №631/К 26 грудня 2002 р.).
Найскладніше питання, на думку моїх співрозмовників, все-таки чекає їх ще попереду: незважаючи ні на що, ЖЕК вимагає оплати за тепло сповна. Принаймні, пояснив О. Севастьянов, за грудень місяць жодних знижок в оплаті не було зроблено...
 
Вінниця.