Київська міська державна адміністрація, міжнародний контрактовий ярмарок, Головне управління споживчого ринку та торгівлі провели в Торгово-промисловій палаті України виставку продукції підприємств харчової і переробної промисловості столиці.
Треба було бачити, яку красу й смакоту представили наші харчовики. Від овочів і фруктів, ковбас і шинки, сирів, молочних продуктів, короваїв і булочок, вина і солодких напоїв угиналися виставочні стенди. До того ж усе це багатство взято фактично з конвеєра, а не готувалося тільки для виставки, його можна побачити в будь-якому столичному магазині. Отож і товпилися біля скляних вітрин, захоплюючись майстерністю киян, фахівці торгівлі, оптових та роздрібних підприємств, навіть представники іноземних торгових та дипломатичних місій.
Як зазначив заступник голови Київської міської держадміністрації Юрій Россада, підприємствами харчової і переробної промисловості столиці протягом минулого року вироблено товарів на 2,7 мільярда гривень. Починаючи з 1995 року галузь постійно нарощує випуск продукції. Її обсяги за цей час зросли у п’ятеро—шестеро. Тільки за останній рік приріст становив порівняно з попереднім 10,2 відсотка.
Політика міської влади така — Київ значною мірою має годувати себе сам, бо в ньому зосереджено потужні борошномельні, м’ясо-молочні, кондитерські, хлібні, заготівельні підприємства. Нині продукція місцевих товаровиробників харчової галузі майже на 65 відсотків задовольняє потреби киян. Значну частину харчових продуктів везуть далеко за межі столиці. В багатьох обласних центрах люди із задоволенням купують вироби київської марки.
Загалом на підприємствах харчової та переробної промисловості міста торік освоєно інвестицій в основний капітал майже на 500 мільйонів гривень.
Серед кращих — відомі усім «Київмлин», «Київхліб», «Галактон», «Оболонь», «Росинка», «Столичний стандарт», «Київська макаронна фабрика», які не потребують реклами.
Київська влада, дбаючи про розвиток власних харчових підприємств, широко відкриває двері продукції з будь-яких інших регіонів. А що ліпше купувати, то нехай сам киянин міркує.
— Межі досконалості немає, — говорить Юрій Россада. — Хоча наші вироби вирізняє висока якість, але можна їх робити ще кращими. Отож нехай ідуть на наш ринок конкуренти з інших регіонів, хай підштовхують столичних виробників до нових технологій, пошуку. Щоправда, — додає він, — якби і в інших областях ставилися до наших виробників так, як ми до їхніх. А то ж нерідко просто зачиняють ворота перед нашими товарами.
Здавалося б, оглядаючи виставку, можна тільки радіти, захоплюватися золотими руками київських майстрів. Однак Юрій Россада, зібравши у залі керівників усіх 50 підприємств, що брали участь у виставці, попередив: для глядачів це виставка, а для нас — звіт. Давайте подумаємо: чому, наприклад, наш прославлений «Київхліб» (а ви бачите його чудові вироби більше 300 найменувань) за останні місяці зменшив приріст своєї продукції. Значить, недопрацьовує торговельна мережа, районні і міські партнери. Проаналізуймо, що роблять райони, як розповсюджують не тільки хлібну, а й інші види продукції.
Звернув увагу Юрій Россада й на таке. Деякі підприємства, наприклад, «Галактон», які досягли стабільного, високоякісного виробництва, завищують ціни на деякі види своєї продукції. «Київ — не полігон для випробування цін, — підкреслив він. — Міська влада веде послідовну цінову політику в інтересах киян і ось так, без особливих причин гратися цінами нікому не дозволить. Інакше вона адекватно відреагує оплатою за землю та комунальні послуги».
Наші ресурси і ринок збуту ще не вичерпано, підтримали заступника голови міськдержадміністрації керівники підприємств. Поле для нарощування випуску продукції ще не все засіяно.
Голова акціонерного товариства «Київхліб» Петро Пархоменко повідомив, що нині введено нову форму обслуговування киян хлібобулочними виробами: як тільки надходить інформація, що в тому чи тому магазині закінчується продаж якогось їх виду, туди одразу прямують наповнені машини. Так зване оперативне довезення хліба значно розширило можливість заповнення ринкової мережі.
Підтримали керівники підприємств і таку політику столичної влади, коли укладають довгострокові угоди з сільськогосподарськими колективами, за якими допомагають хліборобам технікою, пальним, добривами. А навзамін отримують зерно, фрукти, овочі за стабільними, вигідними для всіх цінами.
Помічено було й таку особливість. Нині іде зміна у структурі харчування киян. Вони нині дедалі більше споживають м’яса, риби, молока, сиру. Значить, рівень життя в столиці поліпшується, а продовольча і економічна політика столичної влади досягає мети.