Ранкове та денне засідання 5 лютого
У сільських трудівників є безліч проблем і одна з найбільших — фінансова. Аграріям не вистачає обігових коштів для оновлення техніки, виробничих технологій, закупівлі елітних порід худоби і сортів рослин. Часто-густо селяни в обмін на пальне за завищеними цінами заставляють майбутній урожай. Але за меншою ціною зерна, яку, скажімо, встановлює уряд. Отож давно назріла потреба створити систему довгострокового кредитування.
Саме на цьому наголосив доповідач проекту закону «Про іпотеку», член Комітету Верховної Ради з питань фінансів і банківської діяльності Дмитро Святаш.
Водночас він підкреслив, що законопроект враховує і вимоги Земельного кодексу, і Закону «Про банки і банківську діяльність». Це означає, що земля сільськогосподарського призначення оцінюватиметься відповідно до кадастру. Водночас не відбудеться і зміни власника земельного паю. Однак поняття «іпотека» значно ширше та передбачає передавання в заставу різних видів нерухомості. І на цю суперечність у законопроекті звернув увагу в своєму виступі народний депутат України Юрій Кармазін. Проте, на його думку, цей законопроект запізнився на 50 років, а тому його потрібно терміново приймати.
Однак, діаметрально протилежну позицію зайняли представники деяких інших фракцій. Зокрема, народний депутат Володимир Лещенко (фракція КПУ) вважає, що у такий спосіб за відсутності паритету цін цей законопроект призведе до втрати селянами землі, яка стане легкою наживою для новоявлених багатіїв. Цю думку, поділяє і Михайло Павловський (фракція блоку Юлії Тимошенко).
Депутати розглянули три законопроекти «Про внесення змін до статті 7 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні (щодо проведення обов’язкової незалежної оцінки майна)». У авторів кожного законопроекту — Національного банку України, Державного комітету з питань регуляторної політики та підприємництва, групи народних депутатів — своє бачення дії цього майбутнього закону. Врешті, народні обранці зупинили свій вибір на законопроекті, запропонованому НБУ.
Представник Національного банку України, заступник голови НБУ Володимир Кротюк запропонував проект закону «Про визнання таким, що втратив чинність, Закону України «Про введення мораторію на примусову реалізацію майна». Як зазначив співдоповідач, член Комітету ВР з питань економічної політики, управління народним господарством, власноті та інвестицій Олег Царьов, дія цього закону завдала більше шкоди, ніж реалізація державного майна за заниженими цінами.
Думки народних обранців розділилися. Проте більшість з них вважають, що дія закону стримує розвиток не тільки банківської системи, а й виробництва, гальмує притік інвестицій у народне господарство.
Уточнення
У матеріалі «Лояльна рада до міського голови» (ГУ № 18 від 30.01.03 р.) у другому абзаці друге речення слід читати в такій редакції: «У зверненні, підписаному трьома сотнями херсонців, 50 тисяч яких віддали голоси за нинішнього міського голову, пропонувалося не проводити референдум, щоб уникнути фінансових витрат, а оголосити голові недовіру на сесії, запропонувавши добровільно піти у відставку».