Нещодавно прийняте рішення Конституційного Суду (КС) щодо повноважень Президента при реорганізації органів виконавчої влади викликало чималий інтерес серед наших читачів. А тому надрукований 31 січня матеріал «Держкомінформ залишається» потребує коментарів.
Передусім КС виходив з того, що хоча Президенту належить право реорганізації міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, однак, здійснюючи ці повноваження, він повинен дотримуватися встановлених зазначеною нормою порядку та умов їх реалізації. Водночас Конституція безпосередньо або опосередковано визначає конкретні міністерства та інші центральні органи виконавчої влади через посилання на посади їх керівників. Такі органи не просто називаються, з ними в окремих випадках пов’язуються повноваження інших органів державної влади. Встановлення Конституцією України прямо чи опосередковано назв міністерств та інших центральних органів виконавчої влади зумовлює зміст повноважень Президента України щодо їх реорганізації. У разі реорганізації таких органів не можуть бути змінені їх назва та основне цільове призначення, що випливає з назви, оскільки це може призвести до зміни конституційно визначеного механізму здійснення державної влади її окремими органами або вплинути на обсяг конституційних повноважень цих органів, зокрема, на повноваження Верховної Ради України щодо надання згоди на призначення та звільнення встановлених Основним Законом України посадових осіб.
Отже, з дня прийняття рішення КС всі акти, прийняті Президентом, якими змінюється назва органу державної влади, стосовно органів, визначених Конституцією, стають недійсними. Саме тому минулої п’ятниці Президент України підписав указ про перейменування Державного комітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення в Державний комітет телебачення і радіомовлення України.