Швидше за все, Харківський український драматичний театр імені Т. Шевченка змінить свою вивіску на історичну, знову зватиметься «Березіль» і матиме ім’я свого засновника Леся Курбаса, пам’ятник якому хочуть установити біля входу до будинку. Рішення поміняти ім’я театру його художній керівник Андрій ЖОЛДАК пояснює надміром «шевченківських» сцен у країні. А курбасівський театр продовжуватиме традиції свого засновника.
Класика, модерн і авангард — головні художні рамки, в яких працюватиме трупа під новим керівництвом. Харків, кажучи відверто, поки що не у великому захваті від експериментальної діяльності нового театрального керівника. Його круті режисерські й адміністративні віражі скоріше шокують публіку, аніж надихають. Але всі відзначають, що йому вдалося зробити, здавалося, неможливе: розворушити застійний театр, що вмирав, змусити про нього говорити і цікавитися його творчим життям.
Цього року на двох — великій і малій — сценах театру планують не менше чотирьох прем’єр. Можливо, в них уже гратимуть і молоді актори, яких Жолдак збирається запросити до трупи. Десять додаткових робочих місць уже створили рішенням міської влади. А для кращих акторів трупи за рахунок меценатів збираються заснувати спеціальні премії — тисячу доларів на рік.
До того ж, театр оголошує конкурс на написання оригінальної п’єси за романом чи за мотивами роману Олеся Гончара «Собор». Переможець одержуватиме від кожного показу п’єси гонорар. Щопонеділка режисер приймає в театрі «усіх божевільних людей». Багатьох з них він узяв би на роботу. Директор вважає, що театру варто створити свою власну газету. Також для публічних ідей і критики біля службового входу до театру встановили спеціальну скриньку.
Крім уже намічених п’єс, театр планує поставити на основній сцені спектаклі за романом Володимира Винниченка «Записки кирпатого Мефістофеля» і за п’єсою Миколи Куліша «Народний Малахій». Поряд із класикою, в театрі ставитимуть модерністські й епатажно-авангардні спектаклі. Для створення останніх А. Жолдак має намір запросити закордонних режисерів. «Я хочу, щоб за рік-півтора Харків став одним з театральних міст Європи», — каже він.
Харків.