Ранкове і денне засідання 15 січня
Протягом цього року з місць позбавлення волі за амністією може звільнитися понад десять тисяч осіб. Про це повідомив, представляючи законопроект «Про амністію», в. о. голови державного департаменту України з питань виконання покарання Олександр Пташинський. За його словами, урядовим проектом закону передбачено звільнити від покарання найнезахищеніших у соціальному плані осіб —вагітних жінок, осіб похилого віку, ветеранів війни, неповнолітніх та інших. У документі також вміщено перелік осіб, які підлягають звільненню з дисциплінарних батальйонів та гауптвахт. Андрій Шкіль (БЮТ), представляючи свій законопроект, зазначив, що його документ «не реакційний по суті» і не обмежує права політичних в`язнів.
Зокрема, ним передбачено: рішення про застосування або незастосування амністії приймається судом стосовно кожної особи індивідуально на підставі ретельної перевірки матеріалів особової справи та відомостей про поведінку засудженого за час відбування покарання.
А перший заступник голови Комітету ВР з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Олександр Бандурка запевняв депутатів, що після звільнення від 15 до 30 тисяч засуджених (що, за його словами, відбувається щорічно) не буде «криміногенного обвалу». Він зазначив, що більшість членів його комітету підтримали законопроект Андрія Шкіля, хоча урядовий законопроект, на його думку, більш професійний. Він підтримав пропозицію парламентаріїв Василя Бартківа та Михайла Косіва використати «цінні думки» з усіх законопроектів і запропонувати депутатському корпусу узгоджений. Водночас, коли деякі депутати оцінювали «юридичну техніку» двох документів, Сергій Іванов («Народовладдя») припустив, що амністія в нашій країні не гуманний акт, а швидше — вимушена необхідність через брак коштів на утримання засуджених. Лунали думки деяких депутатів стосовно недоцільності щороку приймати рішення про амністію, на що Перший заступник Голови Верховної Ради Геннадій Васильєв зауважив: постійно чинний закон про амністію — індульгенція, яка дає право на скоєння злочину. Далі депутати обговорили законопроект «Про недержавне пенсійне забезпечення», який, за словами Міністра праці та соціальної політики Михайла Папієва, сприятиме легалізації економіки і забезпечить систему збереження коштів. Згідно з проектом недержавне пенсійне забезпечення має здійснюватися пенсійними фондами шляхом укладання пенсійних контрактів, страховими організаціями та банківськими установами. Пропонується, щоб недержавні пенсійні фонди були неприбутковими організаціями, створеними з метою накопичення коштів учасників фондів для подальшого їх інвестування з отриманням доходу на користь учасників цих фондів. Управління пенсійними фондами покладається на адміністратора, а єдиним керівним органом такого фонду може бути рада, яка приймає рішення стосовно вибору адміністратора та компанія з управління пенсійними активами.
Перший заступник голови Комітету ВР з питань фінансів і банківської діяльності Віктор Капустін зазначив, що приймати такий законопроект треба невідкладно. А надійність і забезпечення вкладів від ризику їхньої втрати він назвав найважливішою концепцією цього закону. Проте з цим не погодився Михайло Павловський (БЮТ), який стверджував, що законопроект, де закладена схема пограбування населення України, не можна приймати. Його підтримав і Юрій Соломатін (КПУ). Депутати також розглянули два законопроекти «Про визначення суб`єктів права власності на розташоване на території України майно загальносоюзних громадських об`єднань (організацій колишнього Союзу РСР).