Що не кажіть, а рахувати сходинки — справа на любителя. Тому мешканцям багатоповерхівок не раз доводилось нервуватися через несправність ліфта. Більшість уже сприймає це надбання цивілізації як належне.
Нині в Івано-Франківську налічується майже 500 цих транспортних засобів. Технічний стан більшості з них незадовільний. Це підтвердила перевірка, проведена інспекторами Держнаглядохоронпраці. Її результатом стало зупинення роботи 14 ліфтів і виявлення 48 порушень.
Здавалося, організації, які відповідають за технічне обслуговування машин, мали б відреагувати відразу, а це ремонтно-будівельне управління «Прикарпатліфт» та колективне підприємство «Івано-Франківськліфт». Та братися до роботи вони не поспішають, бо коштів ледве вистачає на поточний ремонт. Його оплачують житлово-експлуатаційні організації. На це щомісяця із квартплати відраховується п’ять копійок з кожного квадратного метра площі. Однак ЖЕО заборгували ліфтовикам мало не 500 тисяч гривень. Ті, в свою чергу, не мають за що купити комплектувальні, запасні частини, не кажучи вже про заробітну плату співробітникам. Капітальний ремонт ліфтів фінансується з міського бюджету. Так, 2001 року на ці витрати передбачалося 400 тисяч гривень. При цьому капремонт однієї машини стає у 60—70 тисяч. (До речі, стільки само коштує встановлення нового підйомного пристрою). Щоправда, його вже не робили щонайменше п’ять років. А тим часом кількість ліфтів, які відпрацювали визначений термін — 25 років, помітно зростає. Нині їх у обласному центрі 29, найближчим часом цифра збільшиться удвічі.
Івано-Франківськ.