Уявімо, що ваше дітище вже зареєстроване як суб’єкт підприємницької діяльності. І свідоцтво про реєстрацію вже на руках. Теоретично можна приступати до реалізації накреслених планів. Але як підписати контракт, не маючи печатки, як купити товар й розрахуватися, не маючи рахунку? Саме про те, які відомства і в якій послідовності потрібно відвідати після державної реєстрації, і йтиметься в цьому та наступному випуску нашої постійної рубрики.
Реєстрація в органах статистики
Згідно з Положенням про Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України, в управлінні статистики слід отримати довідку про внесення до Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України.
Для цього потрібні: свідоцтво про державну реєстрацію (оригінал та ксерокопія); статут (оригінал); установчий договір; заповнена облікова картка ЄДРПОУ (отримати у статуправлінні); документи, що засвідчують сплату збору за видачу довідки.
За реєстрацію в органах статистики треба сплатити. Розмір плати залежатиме від терміну реєстрації: реєстрація за один день — 31,13 грн.; реєстрація за два дні — 20,33 грн.; реєстрація за три дні — 15,56 грн.
Реєстрація в податковій міліції
Реєстрацію в органах податкової міліції нормативними документами прямо не передбачено, але в будь-якому разі потрапити до податкової адміністрації без візи податкової міліції не вдасться. Тому, керуючись положенням наказу Державної податкової адміністрації України від 19 лютого 1998 року № 80, де лише зазначено, що перевірку паспортних даних засновників виконують підрозділи податкової міліції, необхідно подати до органів податкової міліції такі документи: нотаріально засвідчену копію статуту (іноді вимагають оригінал статуту); дві заповнені реєстраційні картки; документ, що підтверджує юридичну адресу; ксерокопію паспорта директора, головного бухгалтера (іноді вимагають всіх засновників); ксерокопії їх ідентифікаційних кодів. Як правило, під час реєстрації потрібна особиста присутність директора (треба мати при собі паспорт) або навіть всіх засновників. Термін реєстрації — не встановлено.
Реєстрація в податковій інспекції
Взяття на облік суб’єкта підприємницької діяльності відбувається в податковій інспекції того району, в якому проведено державну реєстрацію такого суб’єкта. Стати на облік у податковій інспекції потрібно в 20-денний термін з моменту державної реєстрації суб’єкта підприємницької діяльності.
Юридична особа подає такі документи:
заяву за формою № 1-ОПП (заповнювати друкованими літерами);
оригінали та копії установчого договору і статуту з позначкою виконкому про держреєстрацію;
оригінал та копію свідоцтва про державну реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності;
оригінал та копію документа, що підтверджує юридичну адресу;
нотаріально засвідчену копію довідки про включення до ЄДРПОУ.
Для того щоб ці документи прийняли, необхідно мати для пред’явлення:
паспорти власників, засновників (фізичних осіб), директора та головного бухгалтера;
довідки про надання їм ідентифікаційних номерів за ДРФО (ксерокопія);
якщо власник, засновник — юридична особа, то необхідна довідка із податкової інспекції за місцем розташування підприємства про взяття на податковий облік (ф. №4-ОПП).
Фізичні особи подають такі документи: заяву за ф. № 5-ОПП (додаток 5); копію свідоцтва про державну реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності — фізичної особи; документ, що посвідчує особу (паспорт).
Документи приймаються у не підписаному білому швидкозшивачі (2 шт.). Термін реєстрації: два робочі дні (з прийомного дня на прийомний).
Порядок реєстрації у податковій адміністрації передбачений вже згадуваним наказом Державної податкової адміністрації України від 19 лютого 1998 року № 80.
Також протягом 20 календарних днів з моменту державної реєстрації за потреби слід зареєструватись як платник ПДВ (наказ Державної податкової адміністрації України від 01.03.2000 року № 79).
Для цього потрібні такі документи: реєстраційна заява (ф. № 1-Р); платіжне доручення чи квитанція про оплату внеску до реєстру платників ПДВ (один неоподатковуваний мінімум доходів громадян).
Термін реєстрації: десять робочих днів.
Продовження в наступному випуску рубрики.