Ми відчуваємо себе суспільством, що падає. Препогане відчуття! І тут нас рятує мистецтво. Воно ніби каже: все відносно, і падіння теж, он Пізанська вежа давно падає — і тим служить високому мистецтву.
У столичній галереї «Ірена» відбулася персональна виставка живопису львів’янина Андрія Дутки. Усі шістнадцять робіт (разом з Пізанською вежею, зображеною на знімку) художник виконав під час подорожі до Італії. Прикметно, що оці римські, венеційські та пізанські краєвиди майже зовсім безлюдні. Як так? Адже там щодня товпляться юрби туристів! Очевидно, художник свідомо розсіяв людську суєту, щоб залишити нас віч-на-віч з величним духом стародавніх міст, не менш ранимих, ніж наші Львів чи Київ. Попри карнавальну святковість, Італія в картинах Андрія насичена драматизмом. Особливо вражає «Колізей з янголами» — грандіозний амфітеатр, оповитий крилами душ загиблих тут людей. Отже, те, що упало в колодязь часу, не пропадає!
Андрій Дутка — викладач Львівської школи народних мистецтв. Він також розписував храми в Польщі, малював ікони, як-от ікону Різдва Христового для Василіянської обителі в Римі. А ця виставка зветься «Чао, Італіє!» Оте «чао!» звучить подвійно: так італійці і прощаються, і вітаються.