Позачергова сесія Ізмаїльської міськради прийняла звернення до депутатів сусідньої Кілійської районної ради, у якому виклала своє бачення шляхів розв’язання вкрай важливої проблеми — створення глибоководного судноплавного каналу в українській частині дельти Дунаю задля надійного проходження транспорту з річки в море й у зворотному напрямку. У створенні каналу, підкреслюють депутати-ізмаїльці, надзвичайно зацікавлене і місцеве населення, й Україна загалом. А впирається все у те, що ніяк не можуть обрати оптимального варіанта спорудження каналу.

Із запропонованих різними організаціями варіантів проходження траси, повідомляють депутати, найдоцільнішим за гідроморфологічними й техніко-економічними показниками (такий висновок зробила Українська державна інвестиційна експертиза) є варіант гирла Бистрого.

Але як не порушити вітчизняне природоохоронне законодавство, відповідні міжнародні угоди і, головне, не нашкодити природі? Депутати вважають, що слід переглянути раніше ухвалене рішення про надання Дунайському біосферному заповіднику права користування територіями під протоками і внутрішніми водами, які раніше не входили до складу держзаповідника «Дунайські плавні» (саме на його базі чотири роки тому й було утворено ДБЗ). Хоча, додамо від себе, — то лише формальний бік справи. Основне, і ми про це не раз уже писали, — убезпечити тамтешнє довкілля від шкоди під час спорудження й експлуатації каналу. Його проекти начебто усе те передбачають, хоча оцінки давати тут, звичайно, фахівцям.

«Пробиваючи» варіант гирла Бистрого, ізмаїльці прагнуть заручитися й підтримкою депутатів сусіднього району, територією якого оте гирло пролягло. Аби спільно вже «штурмувати» Київ. Бо ще на початку нинішнього року Ізмаїльська міськрада попереднього скликання зверталася вже до Президента, Прем’єр-міністра й Верховної Ради України з приводу прискорення будівництва вітчизняного судноходного каналу. Однак, окрім різних нарад та засідань, жодних практичних кроків відтоді не зроблено.

То хто ж таки і коли візьметься, нарешті, за те, щоб звести докупи транспортників і природоохоронців, спільно знайти прийнятний варіант і розпочати його реалізацію? Може, на те спроможеться новий уряд? Адже криза в морегосподарському комплексі Придунав’я, що негативно впливає і на соціально-економічне становище краю, і на можливості участі України у важливих міжнародних транспортно-транзитних проектах, триває.

Ізмаїл—Одеса.