У серпні між Кіровоградом та Олександрією почав курсувати електропоїзд підвищеної комфортності, який за всіма ознаками відповідає кращим європейським зразкам.
Вісім вагонів, обладнаних м’якими кріслами, столиками, полицями, іншими зручностями, обслуговують шість провідників, які під час двогодинної поїздки запропонують пасажирам чай, каву, широкий вибір безалкогольних напоїв.
І все це задоволення — всього за три гривні, що майже вдвічі дешевше, ніж аналогічна поїздка автобусом. До того ж, пенсіонери та інші пільговики можуть користуватися електричкою безкоштовно.
Відкриття нового залізничного сполучення між Олександрією та Кіровоградом стало не лише приємним сюрпризом для мешканців двох найбільших міст області, а й наочним доказом рентабельності та процвітання вітчизняного залізничного транспорту. А також прагнення її керівників, у цьому разі — Знам’янського відділку Одеської залізниці, до постійного самовдосконалення і небажання зупинятися на досягнутому.
Закони конкуренції передбачають насамперед піклування про пасажира, аби він відчував себе максимально комфортно і затишно. Саме таку мету й поставили перед собою знам’янські залізничники, коли вирішили самотужки відремонтувати вісім списаних вагонів, збудованих ще у радянські часи. І їхні потуги не були марні. Відреставрована та укомплектована найсучаснішим обладнанням електричка представляла Одеську залізницю на цьогорічній виставці рухомого складу, що проводилась у Києві.
Однак, поряд із почуттям гордості за створене дітище, залізничникам уже під час першої поїздки нового електропоїзда довелося пережити неабияке розчарування. Краплиною дьогтю стало намагання двох студентів виламати та поцупити з вагона пластиковий столик. Їх затримали на гарячому і вони сповна відшкодували завданий збиток. Але скільки ще таких вандалів попереду?.. Хоч як шкода, але культура поведінки деяких пасажирів аж ніяк не відповідає рівню тих послуг, які їм пропонують...
За словами заступника начальника Знам’янської дирекції залізничних перевезень Одеської залізниці Віктора КАЗАНДЖОГО, нова електричка — лише одна ланка цілої низки заходів, спрямованих «Укрзалізницею» на поліпшення обслуговування пасажирів. Нині залізничники активно взялися за ремонт та реконструкцію вокзалів на станціях Олександрія та Чорноліська. У Знам’янці завершують обладнання залу підвищеної комфортності та привокзального готелю. До кінця року так званим євростандартам відповідатимуть робочі місця товарних касирів у Знам’янці, Помічній, Долинській. Не залишилися поза увагою й головні залізничні ворота області. Нарешті дійшла черга й до приміщення Кіровоградського вокзалу, яке капітально не ремонтували майже п’ятдесят років. На його переобладнання «Укрзалізниця» планує лише цього року витратити майже півмільйона гривень. Уже сьогодні у вокзалі повністю реставровано вікна і двері. На черзі — стіни, обладнання сучасних робочих місць для персоналу, створення сервіс-центру для пасажирів.
Вводяться також додаткові маршрути поїздів. Нещодавно через Кіровоград стали курсувати пасажирські потяги «Одеса — Челябінськ» і «Софія — Саратов», незабаром обласний центр не обминатимуть поїзди з Києва на Сімферополь і Донецьк. А ще введено в дію причіпні вагони до Воронежа, Баку і Волгограда. За проханням пасажирів, маршрут електропоїзда «Кіровоград — Одеса» продовжено до Білгорода-Дністровського. На поїзд № 638 «Одеса — Знам’янка» від станції Помічна до станції Трепівка віднедавна діє приміський тариф на квитки замість пасажирського.
— Залізничний транспорт сьогодні чи не єдиний у галузі, що не викликає занепокоєння, — розповідає начальник відділу енергетики, транспорту та зв’язку управління промисловості Кіровоградської облдержадміністрації Микола ТРИГУБЕНКО. — Аби переконатися в цьому, варто лише глянути на цифри. Так, за перше півріччя залізницею перевезено 1 482,4 тисячі тонн вантажів, що порівняно з таким само періодом минулого року становить 119,6 відсотка. Вантажооборот — 10 717,7 тисячі тонн. Також маємо приріст майже у 22 відсотки. Взагалі частка залізничного транспорту в загальних показниках за вантажними перевезеннями усіма видами транспорту становить 84 відсотка...
До слів Миколи Тригубенка хочеться додати лише таке: Кіровоградщина — аж ніяк не залізничний район. Транспортна залізнична мережа в ній налічує всього 926 кілометрів. Проте названі високі показники вантажних перевезень та вантажообороту закономірні, бо область —центр України, через неї проходить великий промисловий шлях, який з’єднує Донбас із західними регіонами країни.
Кіровоградська область.