Жовтень 2002 року, що минає, стане до певної міри історичною подією і для харківської авіації. Саме цими днями почали здійснювати регулярні пасажирські авіарейси між Харковом та Києвом на новому літаку Ан-140, серійне виробництво якого розпочато на Харківському авіазаводі. Проводжаючи в перший рейс рідну крилату машину, політики говорили про неї як про символ відродження української авіації.
Як відомо, перший дослідний регіональний пасажирський літак Ан-140 піднявся в повітря чотири роки тому. Через рік із заводського аеродрому Харківського державного авіаційного підприємства злетів у небо перший серійний літак. І лише кілька років потому цей літак-красень з’єднав два найбільші міста, де його вперше було виписано в конструкторських кресленнях та де ці креслення інженери і робітники перетворили на найсучасніший авіалайнер. Чому ж такий складний і важкий виявився шлях повернення в небо?
Та, мабуть, тільки тому, що авіація, як, до речі, й багато інших високотехнологічних галузей, не терпить не те що передишки, відставання, а навіть сповільнення на марші. Втрата року обертається інколи втратою десятиліття.
Та не будемо про сумне. Перший серійний Ан-140 уже кілька місяців працює в Одесі. Другий — щойно розпочав регулярні рейси між колишньою і нинішньою столицями. Третій борт, як запевнив директор авіакомпанії «Аероміст-Харків» Сергій Пироженко, проходить останні передпольотні формальності й найближчим часом розпочне виконувати регулярні чартерні рейси із Харкова до Львова, Одеси, а також інших міст країн близького і далекого зарубіжжя. До того ж, за словами голови правління лізингової компанії «Укртранслізинг» Олександра Юракова, незабаром ще два літаки буде придбано в харківських авіабудівників і передано, найімовірніше, в авіакомпанії Донецька та Дніпропетровська. А далі у планах — оновлення авіапарків й інших регіонів країни.
Новий генеральний директор ХДАП Павло Науменко резонно зазначає, що серед великої кількості днів народження крилатої машини — від задуму конструктора, перших ліній на кресленнях до першого випробного польоту тощо — є найголовніший день, коли літак виходить на регулярні рейси, коли на його борт піднімається перший пасажир. У заводському портфелі замовлень уже не поодинокі заявки, на одну—дві машини, а солідні пакети. У найближчій перспективі — виготовлення п’яти Ан-140 для київської компанії Аеросвіт». Шість таких літаків замовили авіатори Казахстану. Підписано робочу угоду на придбання кількох Ан-74ТК-300 з авіакомпаніями «Аерофлот» та «Пулковські авіалінії». Окрім цього, створюється спільне підприємство з просування та реалізації харківських літаків на зарубіжних ринках. Злітати завжди ліпше, цікавіше, ніж завалюватися в штопор.