Сучасний слухач, принаймні в Києві, має достатньо різноманітних художніх вражень. Музичний сезон тільки взяв старт, а вже відбулися святкування ювілею класика української сучасної музики Євгена Станковича, традиційний вересневий Музик Фест — тижневий нон-стоп різностильової музики; в рамках акції «Нова музика в Києві» — зустріч зі світом звуків оригінального композитора Мауріціо Кагеля. Триває фортепіанний марафон фестивалю «Володимир Крайнєв запрошує...». Та все-таки загальна картина культурного життя столиці останнього часу була б неповною без одного важливого штриха. Два концерти старовинної середньовічної музики у виконанні Домініка Веллара та камерного ансамблю «Stella marіs Basіlea» (Швейцарія) стали вишуканим і унікальним подарунком столиці. Вони відбулися в рамках проекту «Schola Cantorum Basіlіensіs» в гостях у НМАУ». Цей проект ніби «приєднався» до щойно створеної кафедри старовинної музики нашої Музичної академії.
Середньовічна музика, прозора, витончена, безперечно, йде врозріз з нашим слуховим штампом, з його емоційними надривами й екстазами. Однак, що приємно, вона одразу знайшла свого слухача. І це був аж ніяк не «спортивний» потяг меломанів до екзотики — нею вже нікого не здивуєш. Навпаки, відчувалась якась містична необхідність у спілкуванні з музикою далекої епохи. Автор та організатор вищезгаданого проекту, учасниця ансамблю «Stella marіs Basіlea» Тетяна Польт-Луценко підкреслює актуальність середньовічного мистецтва сьогодні: «Найбільший прошарок старовинної музики становить музика духовна. Сучасній людині не вистачає того рівня зосередженості і того спокійного обміркування навколишнього середовища, що притаманне саме цій музиці; не вистачає тієї сконцентрованості та якості вираження думки. Приміром, за обмеженою кількістю матеріалу в середньовічному творі (10—20 нот) треба якось передати свій внутрішній світ! Це дуже дисциплінує, виводить на геть інший рівень організації душі і духу, що вважається найбільшою цінністю старовинної музики. В божевільному сучасному світі, в його божевільних темпах така музика наводить на думку про інший порядок стосунків людини зі світом. Музика середньовіччя не набирає тисячі людей у концертному залі, та вона й не повинна бути такою. Це музика богослужіння, хоч нині вона виноситься й на концертну естраду. В цьому є певний нонсенс, однак нам треба пізнати якісь форми її існування. Ми, людство, можемо рухатися далі лиш тоді, коли знаємо її. Набувши певного духовного досвіду, можна спілкуватися з музикою минулого, відкрити для себе її таїну».
Перший концерт швейцарсько-українського проекту відбувся влітку 1999 року. Відтоді Київ відвідало багато музикантів—знавців середньовічного мистецтва. Двічі на рік проводилися майстер-класи та майстер-курси відомих науковців-теоретиків «Schola Сantorum». Зокрема, днями Домінік Веллар провів майстер-клас із ансамблевого співу. Бажаючі могли заглибитися у стильові нюанси старовинної музики й отримати цінні поради від пана професора.