Пригоди
Суховантажне судно «Юрій Двожильний» під українським прапором прямувало з порту Маріуполь (Донецька область) у Стамбул. 8 жовтня через 15 хвилин після півночі, перебуваючи приблизно за 35 миль на південний схід від Ялти, теплохід одержав сигнал «SOS» — його у нічному бурхливому морі подавав екіпаж російської яхти «Мир». Як з’ясувалося, судно йшло маршрутом Стамбул—Новоросійськ повз кримські береги і з незрозумілої для екіпажу причини почало швидко заповнюватися водою і тонути.
Капітан теплохода Анатолій Корабльов, визначивши координати потерпаючої яхти, прийняв рішення змінити курс і йти на допомогу. По радіо доповіли про цю надзвичайну подію в Ялтинський портонагляд. Звідти звістка про нещастя полетіла у Київ — у МНС. Оперативна служба міністерства передала цю інформацію в Севастопольський морський рятувально-координаційний центр. Через дві години «Двожильний» прибув у зазначений район і почав пошук. У нічних умовах і при силі вітру в 12—14 м/сек це було геть непросте завдання, але екіпаж теплохода з ним впорався успішно — о 4 годині 40 хвилин ранку на поверхні моря був помічений надувний пліт з трьома членами екіпажу яхти, яка на той час вже потонула. Українські моряки підняли потерпілих на борт, надали їм першу медичну допомогу.
Як розповів старший оперативний черговий Державної пошуково-рятувальної служби на водних об’єктах (ДПРСВО) МНС Микола Вижак, повідомлення про нещастя з російськими моряками і їх місцезнаходження передали на всі судна Чорноморсько-Азовського басейну, але найближче до місця події був «Юрій Двожильний».
Ми зателефонували в Ялту. Капітан портонагляду Микола Племінник повідомив, що врятовані 30-річний капітан яхти Руслан Ачхо і його матроси Олександр Дудов (24 роки) і Геннадій Ламзін (43 роки) почуваються цілком задовільно.
За словами потерпілих, одразу після опівночі вони відчули глухий удар у корпус яхти. Невдовзі знайшли нижче ватерлінії пробоїну довжиною близько 20 сантиметрів. Моряки припускають, що вона була зроблена якимось важким притопленим предметом.
Росіяни дуже вдячні своїм рятівникам. Після проходження необхідних прикордонних формальностей вони виїдуть на батьківщину.
Цікава аналогія: лише вісім днів тому російський теплохід «Гагарін» урятував трьох українських моряків. 29 вересня пізно ввечері він майже випадково знайшов трьох осіб на напівзатопленій яхті-катамарані «Біловеж» і підняв їх на борт. Як згодом з’ясувалося, українське судно на переході морем із Севастополя в Новоросійськ не витримало шторму і почало тонути в південно-західній частині Чорного моря — досить далеко від кримських берегів (у зоні відповідальності Туреччини). Через штормові умови «Гагарін» притоплену яхту, яка все ще трималася на воді, взяти на буксир не зміг — її довелося залишити на волю хвиль, а екіпаж росіяни висадили у порту Керч. Історія, як бачите, повторилася, з тією лише різницею, що цього разу все сталося за 17 миль від Гурзуфа і тепер уже українські моряки врятували трьох російських яхтсменів.
Мимоволі спадає на думку: отак і допомагаємо одне одному в екстремальних ситуаціях по черзі майже як на замовлення — закони морського братерства непорушні. І нехай так буде завжди.
Володимир ПАШИНСЬКИЙ,прес-служба МНС.