У ГУДАІ МВС оприлюднили сумну статистику. За 8 місяців 2002 року з вини водіїв автобусів уже сталося 297 дорожньо-транспортних пригод, у яких загинуло 49 та поранено 443 особи. Неабияке занепокоєння викликає стан дорожньо-транспортної дисципліни на пасажирському автотранспорті приватних власників. Поточного року з вини водіїв приватних автобусів сталося 193 ДТП, у яких 34 особи загинули і 298 були поранені.
Результати розслідувань свідчать: значна частина перевізників працює без ліцензій, дозволів конкурсних комітетів на перевезення пасажирів, паспортів маршрутів, погоджених схем та розкладів руху. Технічний і санітарний стан транспортних засобів не відповідає вимогам правил, норм і стандартів. Медичний огляд та інструктаж водіїв з питань безпеки руху перед виїздом на маршрути не проводяться. Під час роботи на маршруті водії часто грубо порушують Правила дорожнього руху. Все це призводить до створення аварійних ситуацій та дорожньо-транспортних пригод. Нерідко власники автобусів та мікроавтобусів самовільно, без дозволу ДАІ та інших уповноважених організацій, здійснюють переобладнання рухомого складу (встановлюють додаткові місця для сидіння тощо). Час від часу на рейс відстанню більш як 500 кілометрів виходить лише один водій, а не два, як того вимагають Правила надання послуг пасажирського автотранспорту. Приміром, на автодорозі Херсон—Сімферополь уночі мікроавтобус «Мерседес-Бенц» виїхав на смугу зустрічного руху та зіткнувся з МАЗом. Результат: 6 осіб загинуло і 12 дістали тяжкі травми. З’ясувалося, водій, здійснюючи рейс Чернівці—Сімферополь та у зворотному напрямку, перебував без зміни за кермом понад 30 годин. У нього не було шляхового листа, схеми маршруту та розкладу руху, а термін дії ліцензійної картки на транспортний засіб закінчився ще в березні.
Аби унеможливити такі трагедії, МВС разом із Мінтрансом підготували наказ, який передбачає проведення спільних дій з цього питання.
Віталій ПРИГОЖИНСЬКИЙ, старший державтоінспектор з особливих доручень ГУДАІ МВС України, полковник міліції.