Учора 450 робочих місць народних депутатів у сесійному залі Верховної Ради зайняли незвичні «парламентарії» — члени Малої академії наук, переможці шкільних олімпіад, студенти та учні з багатьох куточків України.
— Хвилююся більше, ніж тоді, коли вперше відкривав засідання парламенту, — сказав, розпочинаючи «сесію», Голова Верховної Ради Володимир Литвин.
Він привітав молодь з початком навчального року, Днем знань, побажав юні бути кращими й розумнішими від старшого покоління. Адже батьки завжди мріють, щоб їхні діти досягли того, чого вони самі не встигли або не зуміли. А в роботі «сесії» беруть участь саме ті, хто завтра прийде на зміну, хто забезпечуватиме успіхи України в галузі новітніх технологій та інновацій.
Потім під керівництвом президента Малої академії наук народного депутата Станіслава Довгого і директора Інституту проблем математичних машин і систем, члена-кореспондента НАНУ Анатолія Морозова «парламентарії» приступили до роботи. Вона розпочалася з освоєння системи «Рада-3», розробленої інститутом. За оцінками експертів, аналогу їй у світі немає.
— Робоче місце народного депутата, — пожартував Голова Верховної Ради, — обладнано так, ніби він перебуває в центрі управління космічними польотами.
Тут кольоровий екран для відображення результатів голосування, монітор, який з допомогою «меню» дає можливість моментально скористатися всією інформаційною базою, що є в комп’ютерах Верховної Ради. З центрального пульту є вихід до Інтернету. Система також гарантує синхронний переклад доповідей та виступів з восьми іноземних мов.
«Парламентарії» розподілилися на «лівих», «правих», «центристів». Відбулася їх реєстрація. А потім почалася власне робота. Молодь ставила запитання Голові ВР Володимирові Литвину. Юнаків і дівчат хвилювали непрості питання: плата за навчання, післядипломне працевлаштування, служба в армії, житло для молодих сімей тощо. Над усім цим нині працює ВР.
— Ми маємо намір практикувати в цьому залі також засідання молодіжного парламенту, зустрічатися частіше, — сказав Голова Верховної Ради, бажаючи молоді добре навчатися.
Роботу «Ради-3» учасники зустрічі оцінили на «відмінно».