Від платформ автовокзалу в Рівному з невеличким, у кілька хвилин, інтервалом у різних напрямках вирушають маршрутні таксі. По них можна вивчати географію області, бо в останні роки «бусики», так на заході називають мікроавтобуси, добрались до найвіддаленіших сіл. На думку начальника управління промисловості, транспорту і зв’язку Рівненської облдержадміністрації Володимира Новака, це свідчить про те, що проблему транспортного сполучення між населеними пунктами в області знято.
А загалом, за словами В. Новака, автобуси та мікроавтобуси курсують у 991 населений пункт області. Щодня на маршрутах працюють у середньому 443 транспортні одиниці. Передусім ставилося за мету з’єднати села з райцентрами, щоб звідти людина могла дістатися потрібного їй місця.
Проблему транспортного сполучення між населеними пунктами на Рівненщині вдалося вирішити завдяки запровадженню маршрутних таксі. Тепер на приміських маршрутах пасажирів обслуговують 305 автобусів і 363 мікроавтобуси, так званих маршруток. І дедалі більше пасажирів віддають перевагу саме їм. Аргументи: швидкість, більша комфортність, частіша періодичність руху. Скажімо, у найближчі до Рівного райцентри курсують з інтервалом у три — десять хвилин. До найвіддаленішого райцентру Зарічне щодня їдуть три автобуси і вісім маршруток. Донедавна працівники Рівненського автовокзалу вислуховували чимало нарікань від пасажирів, яким не вистачало квитків до Зарічного.
— Бажаючих працювати на маршрутах серед власників мікроавтобусів чимало, — розповідає начальник Рівненського обласного управління з координації та контролю роботи автомобільного транспорту Микола Котоуч, який водночас очолює конкурсний комітет з визначення перевізника на маршруті. — Бувало, що на окремі маршрути заявлялось до двадцяти претендентів. Але конкурсний комітет видає дозвіл на маршрут кращим із кращих. Адже ми несемо відповідальність за рівень обслуговування пасажирів.
На жаль, рівень не скрізь високий: в гонитві за максимальними прибутками водії беруть додаткових пасажирів, які мусять стояти в салоні. Це не лише створює незручності для пасажирів, а й може вплинути на безпеку руху. Не завжди видають і квитки, які у разі біди можуть слугувати підставою для відшкодування перевізниками завданих збитків.
— Чи відстежуєте подібне? — цікавлюсь у Миколи Котоуча.
— Ці функції покладено на автотранспортну інспекцію нашого управління, — каже Микола Володимирович. — У першому півріччі виявлено близько 250 порушень водіями маршруток (у переважній більшості це перевантаження «бусиків»). Усім зроблено приписи, деяких оштрафовано. І хоча нікого ще не позбавили дозволу на маршрут, маємо інший ефективний метод впливу: коли настане час продовжити термін дії дозволу, у конкурсі дисципліновані матимуть переваги перед тими, хто допускав порушення.
Та попри деякі проблеми й непорозуміння, на Рівненщині вдалося розв`язати проблему транспортного сполучення між населеними пунктами. Настала черга зробити ці перевезення якісними, максимально зручними і комфортними для пасажирів. А з перевізником люди самі визначаться — адже є з чого вибирати. І це добрий знак.