Будівельники пройшли більш як половину залізничного тунелю, який повинен з’єднати Львівську та Закарпатську області. Залізнична споруда пролягає на глибині 180 метрів під Бескидським хребтом. Довжина тунелю — 1765 метрів, ширина — 10,5, а висота — 8,5 метра.
Новий Бескидський тунель має замінити діючий одноколійний, термін експлуатації якого минає.
«Для України такий масштабний проект має стратегічне значення, — розповів голова Львівської обласної державної адміністрації Олег Синютка під час перебування на будові. — Цим маршрутом перевозять вантажі до західного кордону країни, а також значну частину транзитних товарів до Європи. Після будівництва двоколійного тунелю його пропускна спроможність збільшиться, а швидкість проходження потягів зросте із 40 до 60 кілометрів за годину».
З перших днів після свого призначення голова ОДА Олег Синютка відвідав найскладніші райони та масштабні об’єкти в області. Один із таких — Бескидський тунель. На його будівництві використовують матеріали вітчизняного виробництва, що дає можливість створити на Львівщині нові робочі місця. Роботи виконує «Будівельна асоціація Інтермонтаж». Вартість будівництва — 103 мільйони євро, половина фінансується за кошти Європейського банку реконструкції та розвитку.
Як розповів начальник Львівської залізниці Богдан Піх, Бескидський тунель буде обладнано сучасними приладами робочого та аварійного освітлення, вентиляцією та відеонаглядом. Засоби пожежної безпеки та системи антикорозійного захисту перебуватимуть під постійним контролем.
Це сучасна унікальна інженерна споруда, яка дасть можливість значно розширити залізничні ворота до Європи.
Львів.
Начальник Львівської залізниці Богдан Піх, голова ОДА Олег Синютка (справа наліво) на будівництві Бескидського тунелю.
Фото Ігоря СЕНКАЛЬСЬКОГО.