Напередодні відкриття навігації міський голова Херсона Володимир Миколаєнко звернувся до Адміністрації річкових портів України з пропозицією передати з державної до комунальної власності п’ять останніх теплоходів, котрі залишилися на ходу і обслуговують перевезення у пониззі Дніпра. Питання це для муніципальної влади не так економічне, як політичне: адже в дельті головної української річки розташовані дачні ділянки 36 тисяч херсонських родин, для яких овочі-фрукти з «фазенд» є таким собі стратегічним запасом для виживання.

Найближчі перспективи навігації, м’яко кажучи, сумнівні. Адже у березні дружно подали у відставку заледве не всі керівники структури, яка їх обслуговує, — Нижньодніпровського представництва Адміністрації річкових портів України. Це начальник представництва Віталій Шулешко, груповий механік Віктор Стефанович і капітан-наставник Володимир Хортов. Причому вони не приховують, що це був акт відчаю.
«Ми всі звільнилися на знак протесту проти політики Адміністрації річкових портів України. Команди річкових трамвайчиків ледве виживають — їхня заробітна плата не підвищувалася з 2008 року. На закупівлю пального, додаткового рятувального обладнання, приведення теплоходів до відповідності санітарним правилам та нормам безпечної експлуатації потрібно 450 тисяч гривень. Ми два місяці добивалися виділення цих коштів, але нічого не отримали. У таких умовах виводити судна на воду — це шукати для них долі загиблої на Волзі «Булгарії», — заявляє тепер уже колишній начальник представництва Віталій Шулешко.
Представники Адміністрації річкових портів, котрі були присутні на зустрічі з міським головою Херсона, також дали зрозуміти: перешкод передачі флоту територіальній громаді не чинитимуть. Легко зрозуміти чому: з червня нинішнього року пільгових перевезень за бюджетний кошт не буде. «Комерційні» рейси тут приречені на збитковість через низьку платоспроможність місцевих жителів та конкуренцію «піратських» перевізників, а переведенню теплоходів в економічно перспективніші регіони громадськість чинитиме шалений спротив.
Адже залишитися без можливості діставатися своїх дач у найбезпечніший та найкомфортніший спосіб херсонці категорично не бажають. Єдиною альтернативою великим суднам залишаються моторні човни та баркаси, однак вони ходять переповненими, та й їхній технічний стан у дев’яти випадках із десяти залишає бажати кращого. Тож утримувати пасажирський флот, принаймні у найближчі роки, орган місцевого самоврядування просто-таки приречений попри очікувану збитковість.
Херсон.

ФАКТ

Торік річкові трамвайчики Херсона перевезли 167,2 тисячі пасажирів. З них 139,6 тисячі осіб скористалися їх послугами на пільгових умовах — з оплатою половини вартості проїзду. Міський бюджет компенсував витрати перевізників субвенцією в 2 мільйони 387 тисяч гривень.

 


Фото автора.