Сьогодні у Брюсселі мітингуватимуть вантажні перевізники з країн Центрально-Східної Європи. Дата вибрана не випадково — саме 25 березня Єврокомісія має відреагувати на їхній протест проти нових регулювань стосовно «мінімальної оплати праці». На вулиці вийдуть румуни, литовці, латвійці, естонці, а також поляки, які мають найбільший та найсучасніший «флот» для здійснення так званих далекобійних вантажних перевезень.
Напередодні представники польських транспортних фірм продемонстрували солідарність на шляхах країни — вони заблокували низку загальнодержавних доріг, зокрема тих, що ведуть до деяких прикордонних пунктів пропуску на сході та до кордону з Німеччиною. Причина та само — запровадження мінімальної зарплатні для польських водіїв, котрі працюють на території Німеччині.
Річ у тім, що німецький уряд на початку цього року ввів мінімальну оплату праці для далекобійників на рівні 8,5 євро за годину. Мало того, на території Німеччини цього нововведення повинні дотримуватися не лише місцеві, а й зарубіжні роботодавці, тобто власники транспортних фірм, зареєстрованих, зокрема, в країнах Центрально-Східної Європи. Вони також мають платити німецьку мінімалку своїм водіям, які лишень проїжджають через німецьку територію транзитом, везучи товари, наприклад, до Іспанії чи Франції. На всіх, хто не дотримуватиметься цієї «формальності», накладатимуться штрафи у розмірі від 30 до 500 тисяч євро.
На думку перевізників з країн ЦСЄ, це нечесна конкурентна боротьба саме з ними, адже таке нововведення значно підвищує собівартість перевезень, які здійснюють фірми, що возять товари на Захід. У Берліні парирують, що фірми з цього регіону Європи застосовують «соціальний демпінг».
На період розгляду справи Єврокомісією транзитну складову німецької мінімалки для зарубіжних далекобійників вдалося призупинити. Однак у напруженому очікуванні не лише перевізники з країн ЦСЄ. Від вердикту Брюсселя залежить доля таких само нововведень, про запровадження яких наприкінці минулого року оголосила Франція, де мінімалка передбачається на рівні 9,1 євро за годину. До схожих рішень «приміряються» також у Швеції, Фінляндії та Італії. Багатші країни ЄС збираються лобіювати в Єврокомісії, щоб та ввела положення про мінімальну оплату праці далекобійників під час внесення (запланованих на 2016 рік) змін до нормативно-правових актів, що регулюють питання перевезень у країнах Спільноти.
Такі нововведення у поєднанні з продовольчим ембарго Кремля та усуненням «адміністративними методами» польських перевізників з російського ринку ставлять на межу існування низку АТП, вважають в Асоціації міжнародних автомобільних перевізників Польщі.

Варшава.